اخبارخراسان رضوی

مسجد امام جواد(ع)، مسجد فعال در فعالیت های متنوع مهدوی در مشهد

مسجد امام جواد(ع)، مسجد فعال در فعالیت های متنوع مهدوی در ارتباط مستمر با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی است

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، مسجد امام جواد(ع) واقع در خیابان پیروزی ۱۲، برای مخاطبین مختلف فعالیت های متنوعی با هدف توانمندسازی کودکان و نوجوانان در زمینه های مختلف و با محوریت مهدویت برگزار می کند.

مسجد امام جواد(ع) در فعالیت های متنوع مهدوی فعال است و معارف دینی مهدوی را با تأکید بر مباحث جهاد تبیین ارائه می کند. خانم خالق نیا و خانم رمضانپور که از کارشناسان بنیاد استان هستند در این به مسجد فعالیت های مختلف از جمله تدریس مباحث مهدویت به گروه ها و مخاطبین مختلف می پردازند.

در رده سنی کودکان آموزش امام شناسی و مهدویت به همراه بازی های مختلف و قصه های قرآنی انجام می شود و کودکان با اجرای تئاتر و نمایش های عروسکی و در تعامل و همکاری با یکدیگر با معارف مهدوی آشنا می شوند. آموزش رنگها و صلوات به زبان انگلیسی به کودکان از دیگر برنامه های مسجد امام جواد(ع) است.

در مقطع نوجوانان نیز کلاس پله پله تا عاشقی(مهدویت)، سواد رسانه، برنامه ریزی، دختران تمدن ساز، پاتوق اندیشه(جلسات گفتمان و بارش فکری) برگزار می شود. نوجوانان مسجد، گروه تئاتر فعالی دارند و در مسابقات تئاتر بین مساجد با موضوع زن و حماسه دارای رتبه برتر شدند.

قابل ذکر است که شنبه ها بصورت ثابت برنامه مقر کتاب ویژه دختران نوجوان و بانوان با هدف بالا رفتن سطح مطالعه کتاب، آگاهی و تقویت نوشتار اجرا می شود و کتابخوانی و ارائه خلاصه از کتاب توسط مخاطبین و بحث روز توسط کارشناس مهدوی با مباحثی چون نقش ایران در زمینه سازی ظهور و داشتن امید صورت می گیرد.
همچنین تدریس و ارائه مباحث مهدویت توسط کارشناس بنیاد، به صورت ثابت یک شنبه ها ویژه بانوان در طی سال برگزار می شود.
برنامه های معارفی این مسجد فعال در فعالیت های متنوع مهدوی همراه برنامه های هنری و مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا