اخبارتهران

همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان تهران، همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» با مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان تهران و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور مربیان و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری در روز پنج شنبه دوم شهریور ماه در کانون پرورش فکری استان تهران برگزار شد.

مدرس این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی بخش‌های مختلف “روش آموزش جذاب” را برای حاضرین تشریح کرد و گفت: از جمله مهمترین ویژگی‌های مربی برای کودکان و نوجوانان داشتن جذابیت، استفاده از طنز، خوشرویی و مهربانی و قابل اعتماد بودن است.

وی ادامه داد: “به روز بودن” مربی نسبت به علم روز ضروری است و این نکته که مطالب دینی در جای درست و با روش جذاب و مناسب برای کودکان و نوجوانان و به صورت غیر مستقیم و با بازی و استفاده از ابزار قصه‌گویی مطرح شود، تاثیرگذار خواهد بود. اگر جذابیت در بحث محتوا باشد، خود محتوا جذاب می‌شود و دین آنقدر جذابیت دارد که اگر ما راه انتقال را بلد باشیم کودک و نوجوان به شدت جذب می‌شوند. امام رضا علیه السلام فرمودند: «اگر مردم زیبایی‌ها و جذابیت کلام ما را می‌یافتند به سمت ما می‌آمدند.»

محمودی افزود: یکی از راه های جذاب‌سازی معارف دین این است که از دریچه و قالب داستان وارد بحث شویم.

در پایان سیده وحیده حسینی مسئول واحد خواهران بنیاد استان تهران با بازدید از این همایش از استقبال حضار تشکر کرد.

همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» برگزار شدهمایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» برگزار شد همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» برگزار شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا