اخباریزد

جلسه شورای برنامه ریزی منطقه دو بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در یزد برگزار شد

به میزبانی استان یزد اولین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه دو بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در روز چهارشنبه دهم آبان ماه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، اولین جلسه شورای منطقه دو بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ۱۴۰۲ با حضور حسن کاشی معاون نظارت و هماهنگی امور استان ها بنیاد کشور و مدیر و معاونین فرهنگ، آموزش و پژوهش استان های یزد، مرکزی و همدان در روز چهارشنبه دهم آبان ماه در محل سالن کنفرانس ستاد اقامه نماز یزد برگزار شد.

محمود رستگاری مدیر بنیاد یزد ضمن خیر مقدم خدمت معاون نظارت و هماهنگی امور استان ها بنیاد کشور، مدیر و معاونین استان‌ها، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد از اسفند ۱۳۹۰ با حمایت حجت الاسلام قرائتی و آیت الله ناصری تاسیس گردیده است و تاکنون تمامی جلسات شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی با حضور نماینده محترم ولی فقیه برگزار شده است.

رستگاری ضمن اشاره به اجرای برنامه های مهدوی استان در سه محور بومی سازی اجرای برنامه های آموزشی، شناسایی و ساماندهی و هدایت فعالیت های گروه ها و تشکل های مهدوی و تدوین طرح های استانی افزود: کلیه برنامه ها در شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی تصویب شده و برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ می شود.

مدیر بنیاد استان خاطر نشان کرد:  تشکل های مهدوی استان را در ۱۰ گروه دسته بندی کرده ایم که تحت عنوان شبکه فعالین مهدوی در استان فعالیت می کنند.

رستگاری ضمن اشاره به ارسال بخشنامه طرح تربیت مهدوی توسط آموزش و پرورش، گفت: هر ساله رابطین مهدوی مدارس انتخاب می شوند و اسامی آن ها به این بنیاد اعلام می شود.

مدیر بنیاد استان افزود: گروه خدام مسجد جمکران ساکن یزد، هر هفته بالغ بر ۱۵ نفر به صورت افتخاری به نوبت به مسجد مقدس جمکران اعزام می گردند و در مناسب های مهدوی سال، با پرچم مقدس مسجد جمکران در مدارس، ادارات و … حضور پیدا می کنند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد با اشاره به اجرای طرح مرام مهدوی در استان گفت: این طرح روزهای پنجشنبه هر هفته اجرایی و در قالب نذر برای امام زمان، غذای گرم به نیازمندان رسانده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید امام جمعه یزد مبنی بر فعالیت های زیر بنایی و بنیادی، از سال گذشته اجرای طرح یاران آفتاب در سه شهرستان استان یزد آغاز شده است و درسال جاری اجرای آن به قوت خود باقی است.

حسن کاشی معاون نظارت و هماهنگی امور استانها در ادامه جلسه گفت: بدون برنامه ریزی به روزمرگی تبدیل خواهیم شد و هدف مغفول خواهد ماند.

وی افزود: مقرر است تمامی برنامه های بنیاد بر اساس برنامه راهبردی و بلند مدت تدوین، برنامه ریزی و جهت اجرا ابلاغ شود.

کاشی در ادامه در خصوص دستور کار جلسه با عنوان تدوین برنامه های راهبردی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نکاتی مبتنی با بیانیه گام دوم انقلاب را ارائه کرد.

در پایان مدیران حاضر در جلسه منطقه دو کشور  در خصوص برنامه های پیش نویس راهبردی، بحث و تبادل نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا