اخبار

رونمایی از سایت انگلیسی مهدویت

در آئین رونمایی از سایت انگلیسی The Promised Mahdi مطرح شد: کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند مهم‌ترین خلأیی است که در حوزه مهدویت وجود دارد؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) باید بر این موضوع متمرکز شود و محتواهای فرهنگی با نگاه تمدنی تولید کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، آئین رونمایی از سایت انگلیسی The Promised Mahdi و معرفی بخش عربی این سایت امروز سه‌شنبه، یکم اسفندماه با حضور حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد، سیداحمد زرهانی قائم مقام بنیاد، جمعی از مدیران و معاونین بنیاد و برخی از نمایندگان دستگاه های فعال در حوزه بین الملل در سالن جلسات ستاد اقامه نماز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست بیان کرد: این بنیاد در سال ۱۳۷۶ با هدف ترویج معارف مهدویت براساس فرهنگ صحیح و با نگاهی که امام خمینی(ره) درباره مهدویت داشتند تأسیس شد. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در طول این دو دهه توانسته در حوزه‌های مختلف حضور و فعالیت داشته باشد.

آموزش بیش از ۴۰۰ طلبه

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ نفر از طلاب به صورت تخصصی در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آموزش دیده‌اند و به‌عنوان اساتید مهدویت در حوزه تبلیغ، تدریس و تألیف در سطح کشور فعال هستند. این بنیاد تنها مؤسسه مهدوی است که در سطح کشور نیروی فعال دارد و انتشارات این بنیاد بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب برای حوزه‌های مختلف مهدویت و اقشار مختلف تولید کرده است.

متوسل افزود: حضور در فضای مجازی نیازمند تقویت سایت بنیاد بوده است و در سال‌های اخیر سایت مهدویت بازسازی شد و توانست در میان سایت‌های مهدوی جایگاه خود را پیدا کند. بنیاد در دو هفته اخیر دو همایش بزرگ با عنوان «مهدویت و انقلاب اسلامی» و «مهدویت محور مذاهب اسلامی» برگزار کرده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد:‌ لازم بود تا زبان انگلیسی و عربی هم به‌صورت تخصصی ایجاد شود که این اتفاق رخ داده است. این دو سایت نوپدید هستند و امیدواریم که این سایت‌ها معرفی شود تا معارف مهدویت در سطح جهان معرفی شود.

 پاسخ علمی به موضوعات انحرافی درباره مهدویت

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست بیان کرد: این بنیاد در سه حوزه تبلیغ، تدریس و تألیف فعالیت می‌کند. تلاش کردیم در طی این سال‌ها موضوعات انحرافی، شبهه‌افکن را رصد کنیم و بشناسیم و به آنها پاسخ علمی داده شود.

وی ادامه داد: در ایام کرونا نیاز بود تا از طریق فضای مجازی هم به موضوع مهدویت ورود کنیم؛ به همین منظور مدرسه مجازی مهدویت طراحی شد تا آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی طراحی شد. سعی می‌کنیم در مناسبت‌های خاص پیوست مهدوی را داشته باشیم و به مباحث مهدویت به پردازیم. سایت mahdism.net با دو زبان انگلیسی و عربی محتوای مرتبط با مهدویت را برای علاقه‌مندان منتشر می‌کند.

تلاش برای انتشار فراگیر مطالب مهدوی

حجت‌الاسلام حمید سعادت از فارغ‌التحصیلان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در رابطه با این سایت بیان کرد:‌ در ابتدا کتاب‌های صوتی با زبان انگلیسی منتشر می‌شد و برای انتشار فراگیرتر مطالب تلاش شد تا این آثار در یک سایت تخصصی هم منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ بیش از ۱۵۰ سایت شیعی انگلیسی وجود دارد اما تعداد انگشت‌شماری از این سایت‌ها به‌صورت تخصصی به موضوع مهدویت پرداخته‌اند به همین دلیل تلاش کردیم تا سایتی با محتوای تخصصی درباره مهدویت ایجاد کنیم تا بانک اطلاعاتی بسیار خوب و نسبتاً جامعی تشکیل شود. امیدواریم که بتوانیم کتاب‌های متعددی را در این رابطه تدوین کنیم و مطالب مهدوی را در ویکی‌پدیا اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در این نشست بیان کرد:‌ فلسفه ظهور و موعود برای اتمام رحمهاللعالمینی پیامبر اکرم(ص) است. اکنون با توجه به ظهور هوش مصنوعی این سیستم به دنبال مطلب می‌گردد بنابراین باید به دنبال تولید محتوا باشیم.

کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند

وی افزود: کمبود محتوای دنیاپسند و جوان‌پسند مهم‌ترین خلأیی است که در حوزه مهدویت وجود دارد؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) باید بر این موضوع متمرکز شود و محتواهای فرهنگی با نگاه تمدنی تولید کند.

در پایان این نشست از پوستر پایگاه اینترنتی انگلیسی به نشانی mahdism.net رونمایی شد.

منبع: خبرنگار ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا