جلسه مدیر بنیاد استان با معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی، جلسه حجت الاسلام دانش طلب مدیر بنیاد استان با معاون پرورشی آموزش و پرورش در روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه در محل دفتر معاونت پرورشی برگزار شد.
حجتالاسلام دانشطلب مدیر بنیاد استان خراسان شمالی، در این جلسه به بررسی ظرفیتهای آموزش و پرورش در زمینه فعالیتهای مهدوی پرداخت و موضوعاتی همچون بومیسازی تفاهمنامه وزارتخانه در استان و اجرای طرحهای مهدوی مانند «یاران موعود» و «هیئتهای دانشآموزی مهدوی» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بررسی ظرفیتهای آموزش و پرورش در فعالیتهای مهدوی
حجتالاسلام دانشطلب در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مهدویت، گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهایی است که میتواند در زمینه ترویج مفاهیم مهدوی و نهادینه کردن فرهنگ انتظار در بین دانشآموزان نقش کلیدی ایفا کند. ما باید از ظرفیتهای موجود در این نهاد به بهترین شکل استفاده کنیم.
بومیسازی تفاهمنامه وزارتخانه در استان
وی در ادامه به موضوع بومیسازی تفاهمنامه وزارتخانه در استان اشاره کرد و افزود: تفاهمنامهای که بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد منعقد شده است، باید با توجه به شرایط و نیازهای استان خراسان شمالی بومیسازی شود تا بتوانیم برنامههای مهدوی را به صورت هدفمند و اثربخش در سطح مدارس اجرا کنیم.
اجرای طرحهای مهدوی مانند «یاران موعود» و «هیئتهای دانشآموزی مهدوی»
مدیر بنیاد استان همچنین از اجرای طرحهای مهدوی مانند «یاران موعود» و «هیئتهای دانشآموزی مهدوی» خبر داد و گفت: این طرحها با هدف جذب و مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای مهدوی طراحی شدهاند. در قالب طرح «یاران موعود»، مربیان با همراهی دانشآموزان به عنوان سفیران مهدویت در مدارس فعالیت خواهند کرد و در قالب هیئتهای دانشآموزی مهدوی، برنامههای فرهنگی و مذهبی با محوریت مهدویت برگزار میشود.
تاکید بر همکاری بیشتر بین بنیاد مهدویت و آموزش و پرورش
حجتالاسلام دانشطلب در پایان بر لزوم همکاری بیشتر بین بنیاد و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف مشترک در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت، نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر بین این دو نهاد هستیم. امیدواریم با اجرای برنامههای مشترک، شاهد رشد و گسترش فرهنگ انتظار در بین دانشآموزان و خانوادههای آنان باشیم.