جلسه تحلیلی مهدویت با معلمان کشور افغانستان در مشهد
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، جلسه تحلیلی مهدویت با معلمان کشور افغانستان با حضور فاطمه طلابکی کارشناس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی و به دعوت حجت الاسلام دکتر حسینی حنیف مؤسس و مدیر مدرسه منجی شهر کابل کشور افغانستان، در تاریخ ۲۰ اسفند ماه و در مکان ساختمان امام رضا(ع) در خیابان شیرازی مشهد شکل گرفت.
این کارگاه با موضوع شناخت هویت و جایگاه زنان در نظام هستی، جهت یافتن نقش معلمان و مربیان زن برای تربیت نسل مهدوی با حضور ۱۵ نفر از معلمان مقطع دبستان مدرسه منجی از فارغ التحصیلان دانشگاه کابل تشکیل شد.
طلابکی ضمن بیان موضوع زن از منظر ادیان یهود و مسیحیت به تفاوت بنیادین و بسیار متفاوت آن در دین اسلام پرداخت و دیدگاه خداوند متعال و پیامبر اکرم ص و اهل بیت علیهم السلام به آفرینش و هدف آفرینش زن بر اساس آیات قرآن و روایات و زنان اثرگذار در اسلام بررسی کرد.
وی دلایل تفاوت تکالیف و حقوق زنان با مردان از نظر اسلام را بیان کرد و به بررسی روایت پیامبر اکرم ص درخصوص حسن التبعل و نیکو همسرداری کردن و ارتباط آن با جهاد با نفس و خوشبختی و عاقبت بخیری زنان پرداخت.
این کارشناس مهدویت از چگونگی تناسب خلقت روحیه زنانه و مردانه با رسیدن به غایت رشد انسانی و معنوی سخن گفت و نقش ارتباط با ولی خدا و امام زمان عج در رسیدن به مقام عبودیت را شرح داد.
بررسی اهمیت ایفای نقش در معرفی حضرت حجت عج به دانش آموزان و ایجاد زمینه تربیت نسل مهدوی و زمینه ساز ظهور از طریق فعال کردن و جهت دادن قدرت تفکر و تحلیل ایشان برای یافتن مسیر صحیح و گرفتار نشدن در دام فرقه ها و تفکرات انحرافی موضوع دیگر مورد صحبت در جلسه تحلیلی مهدویت با معلمان کشور افغانستان بود.
همچنین اهمیت جایگاه زنان مسلمان در گسترش و تعمیق حرکت ظهور خواهی جهانی از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه تحلیلی بود.
اشتراکات بانوان با هردو ملیت افغانستانی و ایرانی به لحاظ فرهنگی و اعتقادی و به جهت اهمیت تلاش برای زمینه سازی ظهور و لزوم آموزش و هم افزایی جهت گسترش فرهنگ و باورهای مهدوی در بین مردم بویژه کودکان و نوجوانان، از نکات این کارگاه بود.
در این کارگروه تلازم همبستگی بین ملیتها و ظهور خواهی جهانی، با وضوح و شیرینی تمام به عینیت رسید و ضرورت ارتباط بیشتر و موثرتر از طریق چنین کارگاه ها و آموزشهایی تأکیدو از ادامه و گسترش آن استقبال کردند.