کارگاه آموزشی «آسیبشناسی جریانهای انحرافی مهدویت در دوران معاصر» در مدارس علمیه کاشان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، کارگاه آموزشی «آسیبشناسی جریانهای انحرافی مهدویت در دوران معاصر» روز پنجشنبه در مدارس علمیه بابالعلم کاشان و المهدی(عج) آران و بیدگل برگزار شد.
در کارگاه آموزشی «آسیبشناسی جریانهای انحرافی مهدویت در دوران معاصر» که با همکاری معاونت امور صیانتی مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان در این مدارس علمیه برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد و مدرس مرکز تخصصی مهدویت ضمن اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) اظهار کرد: معرفت نسبت به امام حی یک امر واجب برای همه مسلمانان است و در هندسه دین باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.
وی با بیان اینکه اگر ما به عنوان طلاب، امام زمان(عج) را به درستی به جامعه معرفی نکنیم، مردم امام را فردی خونریز و جنگ طلب خواهند شناخت، تصریح کرد: ما وظیفه داریم امام را به عنوان نماینده و خلیفه خداوند بر روی زمین معرفی کنیم که ایشان حجت خداست و ما معرفت درست را به جامعه انتقال دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین نصوری با تاکید بر اینکه لازم است در دوران غیبت، خود را از بحران غیبت خارج کنیم، تصریح کرد: امام زمان(عج) با دو هدف ارتقای معنوی و اجرای عدالت ظهور خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) برای برقراری صلح، امنیت، عدالت و مهر و مهربانی ظهور خواهند کرد، ادامه داد: لازم است تا ما آسیب های مهدویت را شناسایی و با آن مقابله کنیم که یکی از این آسیب ها تطبیق نادرست از علائم و نشانه های ظهور است که راهکار آن این است که ما باید خود را برای ظهور ایشان آماده کنیم نه اینکه به دنبال علائم و مصداق سازی باشیم.
مدرس مرکز تخصصی مهدویت و عضو شورای نویسندگان فصلنامه انتظار دومین آسیب مهدویت را پرداختن به مباحث غیرضروری در مهدویت خواند و افزود: پرداختن به این موضوعات ما را از مسائل اصلی دور می کند بنابراین باید مبانی را بیشتر تبیین و توضیح دهیم.
وی سومین آسیب در مهدویت را مدعیان دروغین عنوان کرد: مدعیان دروغین در هر دوره ای وجود داشتند ولی در دوران غیبت امام زمان(عج) بیشتر بوده و ما با چالش های جدی در این زمینه مواجه هستیم لذا باید توجهات ما نسبت به مدعیان دروغین باشد و این ادعاها را به همراه مستندات معرفی کنیم.
بخشی از این کارگاه آموزشی یک روزه به پرسشهای طلاب و اساتید مدارس علمیه اختصاص داده شده بود.