اخبار

نخستین مدرسه قرآنی مهدوی در قم تأسیس شد

نخستین مدرسه ابتدایی پسرانه قرآنی مهدوی تحت نظارت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم و به‌عنوان مدرسه برتر بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراه با آموزش دانش‌محور، تربیت‌محور و مهارت‌محور، با هدف آموزش نخبه‌های مهدوی و پرورش زمینه‌سازان ظهور در قم تأسیس شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، نخستین مدرسه ابتدایی پسرانه قرآنی مهدوی تحت نظارت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم و به‌عنوان مدرسه برتر بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراه با آموزش دانش‌محور، تربیت‌محور و مهارت‌محور، با هدف آموزش نخبه‌های مهدوی و پرورش زمینه‌سازان ظهور در قم تأسیس شد.

در این دبستان تخصصی، آموزش بر مبنای قبولی در مدارس تیزهوشان با رویکرد قرآنی مهدوی همراه با تلفیق قرآن با سایر دروس، فوق برنامه مهارت‌های زندگی تحصیلی ۱۲ماه سال و هر ماه یک فعالیت خلاقانه با کادری مجرب، باسابقه، دلسوز، مهربان و مقید بوده که برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در پایه‌های اول تا ششم پسرانه و نیز پیش دبستانی دخترانه و پسرانه ثبت‌نام می‌کند.

موارد آموزشی ابتدایی در این مدرسه شامل آموزش دو زبانه، تدریس دروس پایه با متدهای نوین آموزشی، آموزش صحیح خوانی نماز، حفظ ترتیبی همراه با تفسیر، تجوید و روان‌خوانی قرآن کریم متناسب سن دانش‌آموزان از طریق بازی توسط مربی متخصص کشوری، برگزاری مراسم‌ها و اردوهای هدفمند مهارتی، تفریحی وعلمی یک روزه درون شهری دارا بودن مربی هنر و خلاقیت ویژه زنگ هنر و مربی ورزش ویژه زنگ ورزش در سالن ورزشی، بررسی نکات بهداشتی دانش‌آموزان توسط مربی بهداشت است.

همچنین حضور مشاور در مدرسه برای بررسی مشکلات دانش‌آموزان و هدایت و دستگیری آنان، استفاده والدین از مشاور و برنامه‌ریزی ویژه راهبردی، علمی و کارشناسی درسی از پایه اول با شیب بسیار ملایم و تخصصی‌تر برای‌ پایه‌های پنجم و ششم بابت ورود به مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد)، آموزش مهارت‌های زندگی و کاربردی کردن مطالب کتاب در زندگی روزمره برای تمامی پایه‌ها از دیگر موارد آموزشی این مدرسه است.

به علاوه در این مرکز موارد آموزشی فوق برنامه از قبیل کلاس‌های چرتکه، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، فن بیان، ضرب‌المثل، زبان انگلیسی و حفظ قرآن کریم همراه با ارائه گواهی‌نامه رسمی(فوق دیپلم تا دکتری) از وزارت علوم نیز برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ برای ثبت‌نام به آدرس قم، خیابان شهید صدوقی، کوچه ۴۷، پلاک‌۸۷ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا