اخبارخراسان رضوی

سبک جهاد حضرت فاطمه الگویی برای بانوان منتظر

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، سبک جهاد حضرت فاطمه الگویی برای بانوان منتظر طی ۶ ساعت آموزشی، توسط فاطمه طلابکی کارشناس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، همراه مباحث مهدوی و فاطمی پنج شنبه ها صبح برای مخاطبین حسینیه حضرت ابالفضل(ع) واقع در شهید چراغچی ۵، بیان شد.

در این جلسات سبک جهاد حضرت فاطمه الگویی برای بانوان منتظر، سبک جهاد زنانه حضرت صدیقه طاهره(س)، الگویی برای بانوان زمینه ساز قیام جهانی حضرت مهدی(عج) معرفی گردید، علایم ظهور و شرایط ظهور با نگاهی به اتفاقات بین‌المللی و ماجرای فلسطین و غزه شرح داده شد و به رشد و بیداری جهانی و ظهور خواهی و عدالت طلبی مردم جهان اشاره شد.

در ادامه بیان شد که جمهوری اسلامی در این اتفاقات جهانی چه نقشی دارد و ما چه نقشی داریم، ما برای تحقق بخشیدن به شرایط ظهور چگونه می توانیم نقش‌آفرینی کنیم تا ما هم جزو کسانی باشیم که در پذیرش جهانی مردم نقش دارند چرا که پذیرش عمومی و جهانی مردم خود شرطی مهم در ظهور است.

در جلسات سبک جهاد حضرت فاطمه الگویی برای بانوان منتظر، معرفی کتابهای معارف مهدوی و ظریفت های بنیاد برای نشر عالمانه مهدویت برای عموم مردم صورت گرفت، کتابهایی مانند کتاب حیدر که زندگی حضرت زهرا(س) از زمان ازدواج تا شهادتشان هست، کتاب بانو اجازه، کتاب مکیال المکارم، کتاب نگین آفرینش، کتاب مسیر یاری معرفی و توضیحاتی داده شد.

در پایان بیان شد از آن‌جایی‌که امام زمان فرمودند که حضرت زهرا الگوی من هست اگر ما حضرت زهرا را فقط بانویی بدانیم که برای امامش صرفاً نشسته و دعا کرده به خطا رفتیم چرا که نمی‌تواند الگویی برای امام زمانی باشد که قرار است حکومت جهانی توحید محور با اجرای فرامین قرآن تشکیل دهد.

خانم فاطمه زهرا(س) بعد از پیامبر و امیرالمومنین علیهم السلام فرد سوم موثر در عالم برای برپایی حکومت دینی و دفاع از دین است بنابراین تمام تلاش خود کرد و از هیچ اقدامی در شرایط مختلف کوتاهی نکرد.

اشاره به خلقت ویژه حضرت زهرا و نحوه الگو گرفتن از ایشان برای زمینه سازی قیام حضرت مهدی موعود(عج) نیز مطرح گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا