اخباریزد

خروجی برنامه‌های فرهنگی باید منجر به اثرگذاری بر بینش و تغییر نگرش دانش‌آموزان شود

نشست ارزیابی فعالیت‌های مشترک مهدوی بنیاد استان یزد و آموزش و پرورش در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای امسال برگزار شد.

به  گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، نشست ارزیابی فعالیت‌های مشترک مهدوی بنیاد استان یزد و آموزش و پرورش در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای امسال با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پرورشی، معاون ابتدایی، مدیر واحد گزینش و مدیر ضمن خدمت فرهنگیان این اداره کل و همچنین مدیر و معاون بنیاد برگزار شد.

محمود رستگاری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد ضمن تشکر بابت برگزاری این نشست گفت: خوشبختانه در آموزش و پرورش استان یزد به بحث مهدویت توجه‌ ویژه‌ای می‌شود و در کشور زبانزد است و نمونه توجه ویژه به این بحث تدوین و ابلاغ دستورالعمل طرح تربیت مهدوی به مدارس است.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای فی مابین آموزش و پرورش و بنیاد استان به امضاء رسید که برخی مفاد تفاهم‌نامه اجرا گردید و امیدواریم مابقی امسال اجرا شود. از برنامه‌های اجرا شده در حوزه مهدویت در سطح مدارس می‌توان به اجرای طرح یاران موعود در مدارس، اجرای زنگ بیعت در مدارس به مناسبت نهم ربیع، احیاء شب نیمه‌شعبان دانش‌آموزی، دوره تربیت مربی مهد و پیش‌دبستانی ویژه سه شهرستان، اجرای طرح یاران آفتاب در مراکز سه شهرستان تفت، زارچ و اشکذر، همایش معلم، نماز و مهدویت با حضور استاد قرائتی ویژه رابطین مهدویت مدارس اشاره کرد.

مدیر بنیاد استان گفت: دوره ضمن خدمت با عنوان مهدویت، انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب ویژه کارمندان دولت در سطح استان برگزار شد که متأسفانه در آموزش و پرورش اجرا نشد که امیدواریم با تدابیر در نظر گرفته امسال برگزار گردد.

دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان اذعان کرد: در پی توصیه‌های آیت‌الله ناصری نماینده محترم ولی فقیه در استان جهت توانمندسازی معلمین زمینه‌ساز ظهور سه طرح برای امسال درنظر گرفته شده که طرح اوقات فراغت تابستانه با عنوان بوستان مهدوی، اجرای طرح یاران آفتاب در مراکز پیش‌دبستانی و همچنین طرح تربیت معلم زمینه‌ساز ظهور، در قالب اجرای دوره توانمندسازی و تربیت مربی ویژه رابطین مهدویت مدارس از جمله این طرح‌هاست.

حمید رستگاری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد استان یزد با آرزوی توفیق برای کلیه اعضا نشست و خشنودی آقا امام زمان(عج) گفت: امیدواریم برنامه‌هایی که تهیه می‌شود با همت و پشتیبانی همه دوستان در آموزش و پرورش اجرا گردد. وزیر اسبق آموزش و پرورش می‌گفتند هرچه می‌توانید دست دانش‌آموزان را در دست قرآن و اهل‌بیت قرار دهید.

وی افزود: به دنبال تأییدیه طرح یاران آفتاب از طرف وزارت آموزش و پرورش این طرح در سال گذشته با درایت مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان در سه شهرستان اشکذر، تفت و زارچ برگزار شد. با ارزیابی صورت گرفته از مدیران و مربیان مراکز مجری این طرح اکثریت این افراد از اجرای این طرح رضایت داشتند. برمبنای اهداف کتب یاران آفتاب ارزیابی انجام شده است.

در ادامه معاون آموزش بنیاد به ارائه ارزیابی طرح یاران آفتاب پرداخت.

رستگاری ادامه داد: طرحی با رویکرد قرآنی و مهدوی برای اوقات فراغت تابستانه دانش‌آموزان ۹تا۱۲سال برنامه‌ریزی شده که امسال در دو مرکز پسرانه و دخترانه برگزار می‌گردد. محتوای کلاس‌های این طرح شامل آموزش معارف مهدوی، روخوانی و حفظ موضوعی قرآن کریم، آموزش احکام و نماز، آموزش‌های هنری و مهارتی از جمله خوشنویسی و نقاشی و مهارت‌های زندگی است.

در ادامه رستگاری گفت: علاوه بر برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های جانبی و متنوع در دستور کار است که به بازی‌های پرورشی و ورزشی، اردو، نمایش فیلم، جنگ شاد مهدوی، پارک بانوان ویژه دختران و فوتسال ویژه پسران می‌توان اشاره کرد.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تشکر بابت فعالیت‌های بنیاد استان یزد گفت: اگر جایی با تهدید مواجه باشیم بهتر عمل می‌کنیم، معمولا اتفاقات سخت در جاده‌های صاف اتفاق می‌افتد. هرچه به صورت غیرمستقیم نوآموزان و دانش‌آموزان را به سمت مهدویت سوق دهیم بهتر است و به هر نحو مبتنی بر ذات انسان است رفتار کنیم. هرچه بینش در افراد بیشتر شود بهتر است و اثرگذاری برنامه‌ها بالاتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: خروجی برنامه‌های فرهنگی باید منجر به اثرگذاری بر بینش دانش‌آموزان گردد. انطباق آموزه‌ها با فطرت انسان مهم است.

رحیمی‌نژاد در رابطه با طرح یاران آفتاب گفت: در این طح دقیقا برای مربی باید تعریف شود که چگونه عمل کند و برای اجرای این طرح در سال آینده با مدیران مراکز جلسه‌ای برگزار و برای آنان این طرح توضیح داده شود تا در صورت تمایل در مرکز خود اجرا نمایند.

وی افزود: از نظر فرهنگی در شرایط بحرانی قرار داریم و باید اولویت‌ها را استخراج کنیم و زمانی‌ است که نیاز به همفکری بیشتر جهت جلوگیری از کارهای جزیره‌ای داریم.

رحیمی‌نژاد اذعان کرد: ریشه‌های فکری که مورد تهدید قرار گرفته را باید مورد بررسی قرار داده و برای این مسائل برنامه‌ریزی نماییم. خروجی کار از این نظر که بتواند منجر به تغییر نگرش شود اهمیت دارد.

نشست ارزیابی فعالیت‌های مشترک مهدوی بنیاد استان یزد نشست ارزیابی فعالیت‌های مشترک مهدوی بنیاد استان یزد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا