اخبارکرمان

اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمان، اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان روز پنج شنبه سی ام شهریور ماه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمان و مسئولین ۶۰ دعای ندبه سراسر استان کرمان با همکاری مسجد و مهدیه صاحب الزمان و در جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

برگزاری اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان کرمان

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ابتدا حجت الاسلام سعید کارشناس امور شهرستانها و ادارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیت‌های بنیاد استان کرمان به عرض حاضرین رساند و سپس حجت الاسلام عربپور مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بیانات مبسوطی را ارائه نمود.

برگزاری اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان

عربپور با بیان اینکه دعای ندبه هم یک ظرفیت است و هم یک فرصت گفت: ما باید از این ظرفیت‌ها و فرصتهایی که در اختیار داریم کمال استفاده و بهره را ببریم.

مدیر بنیاد استان کرمان در ادامه ضمن اینکه یازده پیشنهاد جهت بهتر برگزار شدن برنامه دعای ندبه به حاظرین ارائه نمود گفت: بعضی از فرازهای دعای ندبه را تفسیر کنیم، فرازهایی از دعا را بنر کنیم و گوشه گوشه جلسه نصب کنیم، مسابقه حفظ دعای ندبه بگذاریم، به جوان ها میدان بدهیم و نقش برای آنها تعیین کنیم و به کوچکترها هدیه بدهیم، سعی کنیم قبل از شروع دعا به مدت یک ربع سخنرانی داشته باشیم، دعا را خیلی با روضه خوانی غلیظ نکنیم، غیر از عید جمعه سه عید دیگر هم دعای ندبه خوانده شود(عید قربان، عید غدیر و عید فطر)خود مداح در قالب شعر یک بند از دعا را معنا کند، به نقل از منابع معتبر یک تشرف را هم نقل کنید، در محل برگزاری دعای ندبه نشر مهدویت داشته باشید و از امکانات دعای ندبه در طول هفته استفاده کنید.

بعد از صحبتهای مدیر بنیاد حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان طی سخنانی کوتاهی گفت: هر کس سنت حسنه ای را در جامعه انجام دهد و دیگران هم در این سنت حسنه همکاری کنند ثوابش برای خود شخص خواهد بود.

برگزاری اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان

امام جمعه کرمان با اشاره به بعضی از فرازهای دعای ندبه اظهار کرد: در دعای ندبه تعبیرات عجیبی وجود دارد و خود ندبه یعنی گریه و تضرع و پیشنهاد میکنم که در حین دعا از روضه و مصیبت خوانی بپرهیزید.

و در ادامه جلسه سه نفر از عزیزان برگزار کننده تجربیات خود را به عرض حاظرین رساندند و از دو برگزار کننده دعای ندبه با سابقه استان تجلیل شد.

همچنین این جلسه با ذکر توسل به امام عسکری و امام زمان(ع)، نماز جماعت و ضیافت نهار به پایان رسید.

اولین گردهمایی مسئولین دعای ندبه سراسر استان کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا