ما معتقد نیستیم که امام زمان(عج) فقط برای نجات مسلمانان میآید

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان، در روز بیست و هشتم فروردین ماه روز دوم همایش بینالمللی منجی و نجات بخش در ادیان توحیدی در دانشگاه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ضمن تشکر از جانب هیئت امنای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به ویژه حجت الاسلام قرائتی از نماینده ولی فقیه در استان، مجموعه استانداری، مجموعه دستگاه های اجرایی و همکاران بنیاد در استان و دیگر کسانی که در برپایی این اجلاس باشکوه زحمت کشیدند گفت: از نگاه ما امامت عهد الهی است، خداوند با بندگان خودش عهد پیمان های متعددی دارد.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه با اشاره عهد و پیمان های مختلفی که در قرآن آمده و آیه أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ گفت: خداوند ما را در این دنیا رها نکرده و از ما پیمان هایی گرفته، چه پیمان های فطری چه پیمان های که به واسطه رسالت و نبوت بر دوش ما آمده و یکی از این پیمان های الهی جریان امامت است.
وی افزود: بر اساس آیه قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِی ۖ قَالَ لَا یَنَالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ؛ امامت عهد و پیمان خداست و بر اساس آیات متعدد قرآن وظیفه ما وفای به این عهد و پیمان است.
وی عنوان کرد: عهد و پیمان الهی جز مواردی است که وفای به آن به عنوان وظیفه برای ما مسلمانان و مخاطبان قرآن کریم سفارش شده است، بر اساس دیدگاه ما جریان امامت در دوران پس از رسول خدا(ص)، با امام علی (ع) شروع میشود و در آخرالزمان با ظهور امام مهدی (عج) این جریان به پایان میرسد و در طول تاریخ همه مخاطبان قرآن کریم موظف هستند به این عهد و پیمان الهی که جریان امامت است وفادار باشند و به عهد و پیمان خود عمل کنند.
متوسل عنوان کرد: رسالت رسول مکرم اسلام(ص) رسالت جهانی بوده است و در آیات متعدد قرآن بر این نکته که این رسالت اختصاصی به قوم و نژاد خاصی یا منطقه و زمان خاصی نداشته تأکید شده است پس امامانی که پس از او قرار است جانشین آن حضرت باشند حرکتشان و نگاهشان جهانی است.
وی افزود: ما معتقد نیستیم که امام زمان(عج) فقط برای نجات مسلمانان میآید، او را فقط امام مسلمانان و امام شیعیان به صورت خاص نمیدانیم ما معتقدیم که او نگاهش نگاه جهانیست و امامی است که میآید همه مردم جهان را نجات دهد او منجی مردم جهان است.
وی گفت: این نگاه که ما جهانی ببینیم قیام و ظهور و هدف حضرت را باعث میشود که ما هم به عنوان منتظران آن حضرت نگاهمان نگاه جهانی باشد، نگاهمان اختصاص به فرقهی خاص یا فقط مسلمانان نباشد بلکه همه را در سطح جهان ببینیم که با این نگاه پیروان همه ادیان الهی هم باید در این جریان و در این زمینه سازی مشارکت و همکاری کنند.
حجت الاسلام متوسل با اشاره به اینکه وظیفه هر مسلمانی انتظار فرج است و ما باید انتظار پویا و فعال داشته باشیم نه یک انتظار منفعل و مخدر، لازمه انتظار را اقدام و زمینه سازی دانست و به تعبیر استاد قرائتی آمادگی جهانی را وظیفه ما خواند و گفت قاعدتاً هر آمادگی نیازمند آگاهی است.
وی در ادامه افزود: ما برای ظهور حضرت وظیفه آگاهی بخشی داریم وظیفه ایجاد و گسترش این نگاه را داریم تا مردم جهان به این نتیجه برسند که جز به دست یک مرد الهی جهان به عدل و داد نخواهد رسید.
وی اظهار داشت: همه کسانی که امروز ادعای حقوق بشر و دموکراسی در دنیا را میکنند در این قضایای یک سال و نیم گذشته نشان دادند که بویی از حقوق بشر و دموکراسی نبرده اند، برای آنها چیزی که مهم نیست حقوق بشر است برای آنها فقط منافع خودشان مطرح است.
متوسل گفت: اگر قرار است آمادگی جهانی فراهم شود در مرحله اول باید میان جهان اسلام این وحدت و اتحاد برقرار شود و اگر نشود انتظار آنکه بتوانیم حکومت جهانی تشکیل بدهیم انتظار بیجایی است.
وی افزود: در همین چند روز پیش مقام معظم رهبری فرمودند مراد از اتحاد جهان اسلام این نیست که افکار و عقاید همه مسلمانان یکی شود و همه فرق و مذاهب کنار بروند و فقط یکی بماند مفهومش حتی این نیست که در همه مسائل سیاسی همه به صورت یکسان تصمیم گیری کنند، مفهوم اتحاد جهان اسلام آن است که بر سر مسائل مشترک و منافع مشترک مسلمانان وحدت پیدا کنند این وحدت و اتحاد جهان اسلام قدرتی ایجاد میکند تا اجازه ندهد که بیگانگان اینگونه در امور مسلمانان دخالت کنند و اینگونه تفرقه میان کشورهای اسلامی ایجاد کنند.
وی همچنین اشاره داشت به اینکه قرآن کریم به ما آموخته است که در مشترکات حتی با اهل کتاب و با پیروان ادیان دیگر هم متحد شوید و آنها را دعوت کنید، بر اساس مشترکات کنار هم قرار بگیرید و موضوع منجیگرایی و موضوع موعودگرایی و موضوع ظهور منجی در آخرالزمان یکی از مشترکات همه ادیان الهی و برخی از مکاتب غیر الهی است.