اخبارگیلان

همایش آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در استان گیلان برگزار شد

حجت الاسلام حجازی: ترویج فرهنگ مهدویت سلاحی شکست ناپذیر در مقابل جنگ نرم دشمنان

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گیلان، همایش آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با حضور استاندار و فرماندار و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان گیلان، روز شنبه بیست و چهارم شهریور ماه در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان ضمن تبریک ایام، با بیان اینکه باید هدف از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم آوری شرایط برای ظهور امام زمان(عج) بوده است، اظهار کرد: برای نسل جدید، کودک و نوجوان باید جهانی به دور از جنگ، تنش و ظلم را برای نسل جدید نشان دهیم زیرا هدف از انقلاب اسلامی نیز همین امر بوده است.

وی با اشاره به برنامه استکبار برای بدبین جلوه دادن دین مبین اسلام در جهان بین‌الملل گفت: استکبار با ساخت برنامه‌های مختلف در عرصه نرم افزاری و فضای مجازی و در نهایت با تأسیس داعش در حال بدبین جلوه دادن دین مبین اسلام است ولی ملت‌های مسلمان برادرانه در کنار یک دیگر هستند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه با ظهور امام زمان(عج) در جهان ظلم و تبعیض از بین می‌رود، افزود: دشمنی با امام مهدی(ع)‌ و عقیده مهدویّت به نهایت پلیدی رسیده است و  دشمنان در این راه تلاش می‌کنند نوعی رویارویی فکری، روانی و اجتماعی ـ سیاسی در اذهان مردم و در محافل طرفدار این عقیده به وجود آورند، لذا باید از همه ظرفیت خود را برای تعجیل در امر ظهور حضرت مهدی موعود(عج) استفاده کنیم.

عباسی یکی از سیاست‌های دشمنان دین مبین اسلام را ایجاد وضعیت نابه‌هنجار در داخل ملل مسلمانان دانست و بیان کرد: با وحدت، همدلی، برداری و انسجام باید خود را آماده ظهور امام زمان(عج) کرده و راه الهی را به نسل جدید که همان مسیر شهدا و ائمه اطهار (ع) است نشان دهیم.

اسدالله عباسی بر لزوم ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد و گفت: آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با فلسفه‌ی ظهور زمینه ساز تحقق عینی فرهنگ مهدوی در جامعه‌ی اسلامی و تسری آن به جوامع آزاده‌ی جهان است.

همچنین انتظارفرج را مقوله‌ی مهمی برای تحقق ایده آل‌ها و سیر در کمالات انسانی دانست و افزود: فرهنگ سازی در خصوص رسالت‌های پیش از ظهور از الزاماتی ست که جامعه‌ی بشری بیش از هر زمانی نیازمند و تشنه‌ی آن است.

وی همچنین ترویج فرهنگ اقامه‌ی نماز را از دیگر ضرورت‌های فرهنگی جامعه‌ی امروز برشمرد و اضافه کرد: انس با خداوند بسترساز قوت قلب و تقویت قدرت ایمان در مواجه با ناملایمات و مشکلات است.

استاندار گیلان مهمترین وظیفه مؤمین را آگاه سازی جامعه نسبت به ظهور دانست و افزود: منتظران واقعی امام که خود را برای ظهور ایشان آماده می‌کنند، باید از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ضدّ امام مهدی(عج)‌ در حال حاضر آگاه باشند تا طرح‌ها و برنامه‌های آنها را بشناسد و بتوانند استراتژی آن را خنثی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب حجازی مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان گیلان در همایش آغاز امامت امام زمان(عج) با تاکید بر ترویج فرهنگ مهدویت، گفت: ترویج این فرهنگ محدود به نهم ربیع الاول نیست بلکه باید در طول سال فرهنگ سازی و تبیین شود تا جامعه‌ی امروز ما در کوران تهاجم فرهنگی و رسانه ایی دشمنان نسبت به ارزش‌های اصیل جامعه‌ی علوی و مهدوی حساس و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه‌ی ماسال هم با تشریح ویژگی‌های انسان عصر غیبت گفت: ایمان و عمل صالح موجب می‌شود تا سره از ناسره مشخص و یاران و یاوران حکومت مهدوی عیان شوند.

در پایان این مراسم از خبرنگار برتر در حوزه مهدویت و مجری برنامه سلام بر مهدی رادیو محلی گیلان با اهدا لوح، تقدیر و تجلیل شد.

اجرای سرود در رابطه با امام زمان (عج) و نقاشی مهدویت از دیگر برنامه های این همایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا