اخبارقم

جلسه ‌معاون هماهنگ کننده امور استان ها با اعضای کارگروه آموزش و پرورش مهدویت استان قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم، جلسه ای به میزبانی بنیاد استان و با حضور کاشی معاون هماهنگ کننده امور استان ها، حجت الاسلام شهیدی مدیر بنیاد استان قم و اعضاء کارگروه آموزش و پرورش مهدویت استان قم در تاریخ ششم خرداد ماه برگزار شد.

در این جلسه کاشی ضمن شنیدن دیدگاه ها و نظرهای اعضای کارگروه آموزش و پرورش مهدویت استان از مدیر بنیاد استان قم جهت برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر کرد و گفت: هیچ جمعی مناسب تر از این جمع جهت انجام امورات فرهنگی علی الخصوص نشر معارف مهدوی نیست.

وی افزود: در هر حوزه فرهنگی که می خواهیم کار کنیم طبق فرموده مقام معظم رهبری کار باید علمی و واقع بینانه باشد و مبانی علمی باید تایید شده باشد، که بیش از ۷۰ درصد فعالیت های مهدوی ما به صورت گفت و شنود است و باید در انتشار این معارف از ترفندهای دیگر و به روزتری برای آموزش استفاده کرد. از آنجا که غالب مردم آشنایی کامل با امام زمان(عج) دارند فلذا اصلی ترین کار در این مورد تعمیق دادن به کار است و برای این کار باید از ابزار هنر استفاده کنیم و البته این کار فقط محدود به نشر معارف و فعالیت مهدوی نیست و در مورد نماز و آموزش های دیگر دینی هم همین است.

کاشی اظهار داشت: درانجام کارها و فعالیت هاشرایط فرهنگی و اقتصادی هم باید واقع بینانه باشد و ظرفیت های هر مکان و بنیاد باید سنجیده شود. وی در مورد کتب درسی در آموزش و پرورش بیان داشت: آنچه در متن کتاب های درسی دانش آموزان در سطوح مختلف آموزش و پرورش در مورد معارف مهدوی آمده است کفایت می کند.

معاون هماهنگ کننده امور استان ها در ادامه توضیحاتی در مورد تنها مشکلی که در آموزش و پرورش و آموزش عالی و بالاتر از آن در خانواده ها نسبت به ارزش ها و معارف دینی وجود دارد داد و گفت: مشکل این است که تربیت دینی اتفاق نمی افتد، آموزش دینی می دهیم ولی تربیت دینی نمی دهیم، پس صرف آموزش کفایت نمی کند و باید این کار در بطن زندگی خانواده ها و افراد جامعه عینی شود تا تربیت دینی که هدف اصلی انتشار معارف دینی و مهدوی است اتفاق بیافتد.

کاشی افزود: اگر آموزه های ما منجر به حق شناسی و حق گرایی در افراد نشود هیچ فایده ای ندارد و این کار با تربیت دینی محقق می شود و زمان ارائه آموزش های مستقیم نسبت به معارف و آموزش های دینی به پایان رسیده است که چند مساله در نشر معارف مهدوی از جمله تعمیق فرهنگ مهدویت، مبارزه با شبهات و جریانات انحرافی، تربیت نسل منتظر، آمادگی برای عصر ظهور و تمام رویکرد معارف مهدوی باید به صورت هدفمند در سطح جامعه کار شود و استفاده از تجارب و فعالیت استان ها و شهرستان های دیگر در آموزش و نشرمعارف مهدوی از جمله نکاتی است که نیازسنجی مخاطب نسبت به آموزش معارف دینی و مهدوی در سطح جامعه و مدارس لازم و ضروری است.

در پایان کاشی نظرات خود را بیان کرده و اظهار داشت: شناسایی و سازماندهی جمعی از فرهنگیان پیشکسوت و علاقه مند شهر قم برای مشارکت و همکاری با بنیاد امر پسندیده ای است لکن با عنایت به مباحث مطروحه توسط آنان در جلسه مشترک، به نظر می رسد ضرورت دارد تا این افراد از برنامه راهبردی و سیاست های بنیاد اطلاعات بیشتری کسب کنند تا نتایج تلاش های آنان اثر بخش باشد و برای این منظور پیشنهاد می شود، حجت الاسلام شهیدی در تمام جلسات آنان حضور داشته باشد و با ایجاد یک قرارگاه مرکزی مردمی در شهرک بنیاد در شهر قم با حضور چهره های انقلابی و علاقمند برای گسترش فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در سایر محلات شهر قم نیز ابتکار خوبی است و بدیهی است ارتباط مستمر با آنان و هدایت این مجموعه با انگیزه می تواند زمینه گسترش فعالیت های موثر را فراهم آورد.

سپس حجت الاسلام شهیدی ضمن تشکر از حضور کاشی در محل ساختمان بنیاد قم گفت: امیدوارم با توجه به نزدیکی استان قم به بنیاد مرکزی، همکاران دفتر مرکزی بیشتر با ارتباط خود باعث همفکری و انتقال بیشتر تجربیات و رفع نواقص شوند و ما را درمسیر خدمتگذاری به حضرت ولیعصر(عج) یاری فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا