اخبارکرمانشاه

کارگاه آموزشی شبهات مذهبی

برگزاری کارگاه آموزشی کادر متخصص پاسخگویی به شبهات مذهبی در کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه کارگاه آموزشی کادر متخصص پاسخگویی به شبهات مذهبی تقویت و تکریم مذاهب، انسجام اجتماعی و وحدت ملی با حضور معاونین بنیاد استان، معاون سیاسی امنیتی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، معاونین سپاه پاسداران ناحیه کرمانشاه، طلاب حوزه علمیه، رییس و اعضای خانه نخبگان، و دانشگاهیان و مدعوین در روز شنبه ششم تیرماه از ساعت هشت صبح لغایت شانزده در سالن همایش آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

در این کارگاه که به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، و دیگر نهادها برگزار شد، علی شعبانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و عضو شورای سیاستگذاری بنیاد استان کرمانشاه ضمن خوش آمدگویی و تبریک بابت اعیاد قربان و غدیر به حضار، به تشریح جزئیات کارگاه پرداخت. 

شعبانی گفت: زمانه در عصر ما تغییرات زیادی نسبت به قبل داشته است. در قدیم ما برای رفع شبهات مذهبی به روحانیون مراجعه می کردیم و سعی در گرفتن جواب برای سوالات مان داشتیم. امروزه با توجه به گسترش شبکه های مختلف اجتماعی و اینترنتی مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان خودشان دنبال پاسخ برای شبهات و سوالاتشان در بستر فضای مجازی هستند که گاهاٌ با جواب های گمراه کننده روبرو خواهند شد، لذا وظیفه ماست که به مردم مراجعه و در بین آنها بوده و ارتباط خوبی با آنها برقرار کنیم.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد اعزامی از تهران به تبیین شبهات دینی و مذهبی پرداخت. مومنی امام عصر(عج) را بهترین الگو جهت رشد بشر معرفی نمود.

وی اظهار داشت: تعدادی از افراد شبهاتی را دین و جامعه ایجاد کرده و سعی در به چالش کشیدن تعادل ذهنی مومنین دارند. ما باید ابتدا به مسائل دینی  و مسائل روز آشنا و مسلط گردیم سپس فن مناظره را بیاموزیم که بتوانیم به زیباترین شکل ممکن به مناظره و بحث بپردازیم. ما نباید در مناطرات به فکر مغلوب کردن طرف مقابل باشیم، بلکه ما باید بتوانیم آن فرد را قانع کرده و به سمت دین بکشانیم و مسلماٌ این کار میسر خواهد شد، در صورتی که صبر و عشق را در رفتار و نیت مان بگنجانیم.

سپسکارگاه آموزشی کادر متخصص پاسخگویی به شبهات مذهبی برگزار شد و حدود ده نفر از حاضرین هر کدام به مدت ده دقیقه به بیان دغدغه های خود پرداختند.

پس از آن مداحی توسط حجت الاسلام حسام احمدی انجام شد.

و در آخر نیز بعد از اقامه نماز جماعت و صرف ناهار یک کارگاه یکساعته در خصوص توانمند سازی پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی کادر متخصص پاسخگویی به شبهات مذهبی و تقویت و تکریم مذاهب انسجام اجتماعی وحدت ملی برگزار و جلسه در ساعت شانزده به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا