اخبارخراسان رضوی

مجموعه های علمی فرهنگی استان خراسان رضوی میزبان زائران پیاده + تصاویر

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، مجموعه های علمی فرهنگی استان خراسان رضوی میزبان زائران پیاده بودند.

یکی از اسکانهای بزرگ مشهد ورزشگاه امام رضا(ع) واقع در چهارراه خیام است که پذیرای بیش از شش هزار زائر پیاده در ۷سالن جهت خانم ها با ظرفیت ۳۸۰۰نفر و ۲سال باظرفیت ۲۲۰۰نفر جهت آقایان از شهرهای سبزوار نیشابور بردسکن زابل و زاهدان بودند زیر نظر دربانان کشیک چهارم حرم مطهر با همکاری کشیک چهارم بخش صندلی چرخدار و خیریه خادم الرضا علیه السلام و برنامه های فرهنگی این اسکان بزرگ، با هماهنگی خیریه خادم الرضا(ع) و مدیریت و برنامه ریزی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی و همکاری و مشارکت جامعه المصطفی العالمیه، مدرسه علمیه ‌‌‌‌‌نرجس(س)، مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)، مسجد حضرت زهرا(س) شاندیز در ایام دهه آخر ماه صفر میزبانی فرهنگی شش هزار زائر از عصر یکشنبه ۱۱ شهریور ماه تا ظهر چهارشنبه ۱۴ شهریورماه انجام شد.

همچنین گروه صیانه برای ریمو ناخون و بافت مو دختران همکاری داشتند و گروههای ماساژ با همکاری چند دکتر طب سنتی اسلامی همراه مشاوره حضور داشتند.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی به رسم سال قبل، با همکاری مجموعه های علمی فرهنگی در جهت هم افزایی و اجرای بهتر خدمت رسانی به زوار پیاده در استان سعی در برنامه ریزی همه جانبه و جامعی برای زائرین پیاده امام هشتم(ع) داشت تا اثر زیارت برای زائرین ماندگار و روحیه ایمان و امید برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت در آنها پرفروغ گردد و هر کدام آنها سفیرانی از معرفت و محبت امام عصر(عج) در شهر و منزل خود باشند.

برنامه های مجموعه های علمی فرهنگی استان خراسان رضوی در میزبانی از زائران پیاده، شامل برگزاری حلقه های معرفت در موضوعات احکام، عقاید، مهدویت، سبک زندگی اسلامی مهدوی بوده است.

در این جلسات، مباحث مربوط به امامت و مهدویت از جمله ضرورت وجود امام عصر(عج)، زیبایی های دوران ظهور، ظهور فردی و جمعی، زمینه سازی ظهور حضرت و رسالت منتظران، امام مهدی(عج) در ادعیه مانند زیارت آل یس، جامعه کبیره، دعای عهد، همچنین توضیحات و نکاتی از اهم مسائل اعتقادی، حجاب و عفاف، مباحث نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن و مباحث اخلاقی توسط کارشناسان و اساتید مجموعه های همکار بیان شده است.

اقامه نماز جماعت بصورت مستمر در سه وعده نماز، سخنرانی جمعی همراه با مدیحه سرایی، تعزیه خوانی، قرائت قرآن و ادعیه، اجرای سرود چندملیتی، اجرای سرود دختران از جمله برنامه های مشترک تمام اسکان ها بوده است.

برنامه ویژه کودکان روزانه توسط مربیان متخصص کودک استان همراه با جوائز و هدابا در موضوعات زیبایی‌های ظهور و بازی مرتبط و کاربرگ آن، مسابقات مهدوی، داستان مهربانی پیامبر(ص) و کاربرگ گنبد خضرا، داستان کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، بازی‌های متنوع، داستان ضامن آهو ،کاربرگ آهو، عروسک گردانی و پرده خوانی اجرا شده است.

ویژه برنامه نوجوانان، حلقه های معرفت و پرسش و پاسخ در موضوعات فلسفه حجاب، خلقت و هدف آن و رسالت نوجوانان در زمینه سازی ظهور منجی همراه کارهای هنری مورد علاقه نوجوانان و اهداء هدایا بوده است.

ویژه برنامه هایی در محوطه ورزشگاه و مسیر اسکان ها نیز برقرار بوده که از جمله آنها می توان به غرفه شهدا و غرفه حجاب اشاره کرد که با پوسترهای نمایشگاهی آماده سازی شده بود و گفتگوهایی در مورد عفاف و حجاب طبق مصداق مهم امر به معروف صورت می گرفت و میزهای گفتگو و پرسش و پاسخ های اعتقادی و سوالات شرعی برقرار بوده و تصحیح وضو و نماز بصورت عملی انجام می گرفته است.

گروه های هنری متعدد حاضر در اسکان ها به آموزش هنرهای مختلفی برای زائران از جمله جواهردوزی، قلاب بافی، تریکو بافی، خیاطی، کیف دوزی، نقاشی و خطاطی روی پارچه، ساخت گیره روسری و دستبند و نقاشی روی صورت پرداختند.

قابل ذکر است که حضور مهمانان ویژه از کشور آفریقا که تازه مسلمان شدند و کشور افغانستان و پاکستان و هند زینت بخش برنامه ها بود و انتقال تجارب و بیان زیبایی های اسلام و برتری های کشور ایران از زبان آنان برای زائرین شنیدنی بود.

همچنین برنامه و مسابقه کتابخوانی با همکاری مقر کتاب و اهدای هدایا نیز جزء برنامه های علمی فرهنگی زائران حاضر در ورزشگاه امام رضا(ع) بوده است.

هدایای متنوع و فراوانی برای زائران در نظر گرفته شده بود که می توان به چادر نماز، سجاده، تسبیح، گیره روسری، دستبند، دمپایی، جوراب، ساق دست، جاسوئیچی، میوه خشک، هدایای متبرک حرم رضوی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا