اخبارخراسان رضوی

حمید آقاسی زاده: تربیت مهدوی مراحل چهار گانه‌ای دارد اعم از جذب، تثبیت، رشد و کادرسازی

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، روابط عمومی بنیاد استان مصاحبه ای با حمید آقاسی زاده پیرامون اقناع ذهنی نوجوان در معارف مهدوی داشت.

وی در جواب این سوال مبنی بر این که چگونه می‌شود یک سیر تربیتی موفق داشت و نوجوان را برای اهداف متعالی تربیت کرد؟ گفت: تربیت مراحل چهار گانه‌ای دارد اعم از جذب، تثبیت، رشد و کادر سازی.

اول باید مخاطب جذب شود و در سیر تربیتی و تعامل با مربی تثبیت شود تا رشد کند.
وی افزود: بعد از این است که می‌شود کادر سازی کرد.
او گفت: اگر به شخص متربی مسئولیت بدهیم کادر سازی صورت گرفته است.

آقاسی زاده در ادامه یاد آور شد: با این روش می‌توان بعد از مدتی متربی ها را مربی گروه دیگری کنی و این همان سبک زندگی شیعیان در دوران غیبت بوده است.

او گفت: حفظ و نگهداری و انتقال مفاهیم شیعه جزء اولویت‌های عالمان دینی در دوره غیبت است.
وی در پایان یادآور شد که علم آموز را باید رشد بدهی و کادر کنی برای تربیت نسل‌های بعدی.

وی همچنین در جمع کارشناسان نوجوان از شیوه‌های اقناع سازی ذهن نوجوانان به ویژه آسیب‌های فکری و اجتماعی شایع در دبیرستان های دخترانه سخن گفت.

آقاسی زاده گفت: روش‌های قدیمی خوب است اما چشم اندازی از کف جامه به ما نمی‌دهد.

وی اشاره کرد: نوجوانان امروز جزیره‌ای و متفاوت از هم هستند و هر کدام باید با روش خاصی اغنا شود. تجربه یکی از اصول مهم برای این اغنا سازی است.

موضوع بعدی که وی مطرح کرد استمرار در فعالیت تربیتی است.
وی افزود: در روش تبلیغ نباید مربی جهنمی باشی به این معنا که در وقتهای پرت و خستگی نوجوان با او ارتباط بگیری.
این اثر معکوس دارد و نوجوان را دلزده خواهد کرد.

او سه مشخصه را برای مربی کارآمد عنوان کرد: صریح نباشد، محبتش مرز داشته باشد، کاملا در دسترس نباشد.

آقاسی زاده دو ویژگی اساسی را برای مربی نام برد که باعث جذب نوجوان می‌شود: اول اینکه از صحبت ما حس اعتماد به او دست دهد. دوم صحبت‌های ما را برای پیشرفت خود تلقی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا