اخبارخراسان رضوی

تفاوت قیام مهدوی در مصاف همیشگی حق و باطل با توجه به وظیفه ما در نهم ربیع الاول

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، موضوع تفاوت قیام مهدوی در مصاف همیشگی حق و باطل با توجه به وظیفه ما در نهم ربیع الاول توسط سمانه پرویان کارشناس بنیاد استان در منطقه بلوار چمن مشهد در تاریخ نوزدهم شهریور ماه بیان شد.

وی از شباهت های قیام حسینی و قیام مهدوی سخن گفت و مهمتر از شباهت ها، تفاوت این دو قیام را دانست و گفت: حجت های الهی مامور به ظاهر بودند مانند حضرت علی علیه السلام هنگام اجتماع و خواست مردم یا امام حسین علیه السلام که اجتماع مردم اتمام حجت بود بر امام برای قبول قیام و تشکیل حکومت.

پرویان ادامه داد: ولی حضرت حجت(عج) مامور به باطن است یعنی خواستن مردم باید حقیقی باشد و در میدان عمل، مُهر تایید دریافت کنند.

وی وظیفه و نقش مردم و یاران آخرالزمانی امام را با توجه به قیام حسینی در سه محور بیان کرد: تشخیص درست حق، یاری و دفاع از حق حتی تا پای جان خود و فرزندان، روشنگری و جهاد تبیین همچون بانو زینب کبری(س) و امام سجاد(ع)

این کارشناس مهدوی رمز قیام امام راحل و هدف انقلاب اسلامی را ثابت کردن بصیرت و پای حق ماندن خواند و گفت: هدف انقلاب، اثبات ایستادگی و مقاومت در مقام عمل است و لازم است با جان و دل باور کنیم که بقیه الله خیر لکم.

وی در ادامه به مصاف همیشگی حق و باطل در طی تاریخ اشاره کرد و افزود: درگیری حق و باطل سیر صعودی دارد و اگر در مسیر حق باشیم ذره ای ضرر نمی کنیم.

وی با اشاره به سخن شهید مطهری آخرین حلقه از حلقه مبارزه حق علیه باطل را قیام حضرت حجت(عج) دانست و گفت: هر جریان و حرکت اجتماعی یک حلقه مبارزه است و من بعنوان یک منتظر و محب می توانم در این مبارزه شرکت کنم تا در پیروزی نهایی حق، سهیم باشم.

وی در بخش دوم صحبت خود به مناسبت نهم ربیع الاول پرداخت و با اشاره ای به آیه ۱۰۸ سوره انعام گفت: نهم ربیع، سالروز به امامت رسیدن حضرت حجت(عج) و روز تجدید بیعت با امام عصر(عج) است و لازم است که من بعنوان منتظر حضرت، حلقه ای در دفاع از حق در برابر باطل باشم و خالصانه در میدان عمل حاضر شوم.

پرویان معانی بیعت را شرح داد و گام ها و مثالهایی برای بیعت با امام عصر(عج) بیان نمود و عهد و عقد و بیعت را سه درجه از یک معنا دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا