بررسی روند اجرایی تفاهمنامه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) و وزارت آموزش و پرورش
در جلسهای به دعوت معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، روند اجرایی تفاهمنامه همکاری میان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و وزارت آموزش و پرورش با هدف توسعه و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، نشست بررسی روند اجرایی تفاهمنامه همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و وزارت آموزش و پرورش روز سهشنبه ششم آبان ماه با دعوت ملکی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و حضور باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و حجت الاسلام نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.
هدف از این تفاهمنامه، توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار، ارتقای سطح آگاهی و بینش فرهنگی، تربیتی و دینی مجموعههای آموزشی و استفاده بهینه از ظرفیتهای مشترک میان دو نهاد در زمینه مهدویت اعلام شد.
در ابتدای جلسه، با توجه به ظرفیتهای موجود در مجموعه آموزش و پرورش، حاضران دیدگاهها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند. یکی از محورهای اصلی مطرحشده، برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای تخصصی در زمینه مهدویت برای معلمان، مربیان و انجمنهای اولیا و مربیان بود. در این راستا مقرر شد دورههای ضمن خدمت با موضوع مهدویت برای فرهنگیان برگزار شود تا توانمندسازی آموزشی و معرفتی در این حوزه تقویت گردد.
همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد برای آموزش مربیان مهد و نیز تقویت نقش اولیا در انتقال مفاهیم مهدویت به دانشآموزان، همکاریهای مستقیمی با سازمان تعلیم و تربیت و انجمن اولیا و مربیان شکل گیرد.
از دیگر موضوعات مطرحشده، پشتیبانی محتوایی از نشریات آموزش و پرورش از جمله نشریه پیوند و سایر رسانههای فرهنگی وزارتخانه بود تا مطالب مرتبط با فرهنگ انتظار در آنها تقویت شود.
در ادامه، ضمن بررسی طرحهای در حال اجرا نظیر طرح یاران موعود، طرح معلم زمینهساز و اجلاس مهدویت و انقلاب اسلامی، آسیبشناسی فعالیتهای گذشته نیز در دستور کار قرار گرفت و حاضران تأکید کردند که حضور و مشارکت فعال وزارت آموزش و پرورش و مجموعههای دانشی این وزارتخانه در اجلاسهای آینده میتواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ مهدویت در میان فرهنگیان و دانشآموزان ایفا کند.
در پایان مقرر شد جلسات بعدی با حضور مسئولان مرتبط و نمایندگان بخشهای مختلف آموزش و پرورش برای پیگیری مفاد تفاهمنامه بهصورت مستقیم و مستقل برگزار شود.


