اخبارسیستان و بلوچستان

کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان، کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت با حضور علماء و اساتید طراز اول استان روز چهار شنبه بیست و پنجم مهرماه تشکیل شد.

این کمیته با هدف تشکیل هیئت اندیشه ورز با عنوان کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت راه اندازی که اولین نشت آن در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.

در این نشست شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، گزارشی از فعالیتهای انجام شده برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) در مرکز، شمال و جنوب استان توسط بنیاد را بیان کرد.

وی گفت، قریب به ۱۰۸ هزار نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه دوره ۲۰ ساعته حکومت مهدوی و وظایف منتظران را گذرانده اند بطوریکه در حال حاضر این بنیاد الگویی برای استانهای مرزی کشور در موضوع مهدویت است.

شهرکی افزود: بر اساس مشترکات بین شیعه و سنی همه باید برای ترویج معارف مهدوی تلاش کنیم و یکی از اهداف راه اندازی این کمیته همین موضوع می باشد.

در ادامه علمای اهل سنت با تأکید بر اینکه مهدویت و ظهور امام مهدی(عج) در آخر الزمان عقیده ای است که مسلمانان با وجود اختلاف مذاهب در آن هم نظر هستند و معتقدند در آخر الزمان شخصی از عترت پیامبر(ص) قیام کرده و زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد، همان طور که از ظلم و جور پر شده باشد.

در پایان مقرر شد از ظرفیت علمای اهل سنت برای آموزش معارف مهدوی در مدارس، مراکز آموزش عالی و همچنین سخنرانی در مساجد تشیع استفاده شود.
کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

کمیته علمی مهدویت در مذاهب اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا