اخبارسیستان و بلوچستان

برنامه های مهدوی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان، جلسه هماهنگی برنامه های مهدوی در اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه هجدهم مهرماه برگزار شد.

در این جلسه که مدیر و معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان حضور داشتند زمینه های ترویج معارف مهدوی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت.

شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گفت: خداوند بر ما منت نهاده و اجازه داده است تا معارف حجت زنده او را در جامعه پیگیر باشیم، در این مسیر هر کجا و هر نهادی که می‌تواند نقشی در تبلیغ مهدویت داشته باشد مراجعه خواهیم کرد.

وی افزود، یکی از سازمانهایی که ظرفیت آن ناشناخته در این موضوع مانده است میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌باشد که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی دارد و باید از این نهاد بابت مشارکت در برگزاری جشن بزرگ منتظران که به خوبی در نهم ربیع الاول برگزار شد تشکر کنیم.

شهرکی اظهار داشت: با توجه به سابقه خوب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سنوات قبل در موضوع مهدویت پیشنهاد می کنیم دوره حکومت مهدوی و وظایف منتظران برای کارکنان و همچنین دوره های آموزشی مهدویت که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شده است برگزار شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان گفت: از جایی که این نهاد یکی از برگزار کنندگان همایش بین‌المللی منجی و نجات بخشی در ادیان توحیدی می‌باشد انتظار است با ارائه بسته فرهنگی که نشان از هنر و فرهنگ این استان می‌باشد به شرکت کنندگان بخصوص میهمانان خارج از کشور و همچنین از استانهای دیگر داده شود.

وی عنوان کرد، در ایام نوروز محتوای فرهنگی مهدوی چاپ و همراه با سایر محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی داده شود و همچنین از ظرفیت فضای مجازی سازمان که ظرفیت خوبی است جهت تبلیغ معارف مهدوی استفاده شود.

سپس طهرانی مقدم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تشکر از حضور مدیر و و معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار داشت: در موضوع آموزش معارف مهدوی همکاران اقدام خواهند کرد و در رابطه با همایش بین المللی منجی و نجات بخشی علاوه بر هدایای فرهنگی با فراخوانی که انجام می‌پذیرد یک کار هنری مهدوی از سوی اساتید و هنرمندان انجام و در حاشیه همایش به معرض دید شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

در پایان مقرر شد به طباطبایی به عنوان رابط فعالیت مهدوی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ابلاغ داده شود تا موارد مطروحه را پیگیری نماید.
جلسه هماهنگی برنامه های مهدوی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان

جلسه هماهنگی برنامه های مهدوی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا