اخبارسیستان و بلوچستان

مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در بنیاد استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان، مراسم احیای سومین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر ویژه خواهران در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن کریم، دعای پر فیض جوشن کبیر، حدیث کساء، مداحی، سخنرانی و آیین بر سر گذاشتن قرآن کریم همراه بود.

مردم خداجو در این شب دستان پر نیازشان را برای اجابت دعا، طلب عفو، بخشایش و نیکوترین تقدیر به سوی خداوند غفار دراز کردند.

در این مراسم خانم خیاطی از اساتید حوزه علمیه خواهران گفت: تقدیر در شب نوزدهم صورت می گیرد و در شب بیست و یکم ثبت و در شب بیست و سوم امضاء می شود.

وی بیان کرد: شب قدر شب بصیرت و معرفت می باشد. شبی است که از خلقت حضرت آدم تا کنون بوده است. دعا کنیم خداوند در این شب ها به ما توفیق عبادت و بندگی خود را عنایت کند و مناجات هایمان را بپذیرد.

خیاطی اظهار داشت: یکی از دعاهای امام زمان (عج) برای جوانان این است که خدایا بر جوانان ما بازگشت و توبه عطا کن. توبه بازگشت از گناه به سوی خداوند است، گناه قلب را سیاه می کند و ما را از رسیدن به تقرب الهی دور می‌کند. یکی از مسیرهای بازگشت به سوی خدا همین شب های قدر است.

وی سپس به بیان آیاتی از قرآن کریم راجع به عفت پرداخت، از جمله این آیات، آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور (عفت در نگاه، عفت در چشم)، آیه ۳۱ سوره مبارکه نور (عفت در راه رفتن)، آیه ۳۲ سوره مبارکه احزاب (حیا و عفت در سخن گفتن) بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا