اخبارسیستان و بلوچستان

امام زمان(عج) احیاء کننده کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) است

کلاس شبهه شناسی مهدوی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان، کلاس شبهه شناسی مهدوی در شامگاه روز جمعه هفدهم آذرماه در محل پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد.

در این جلسه که جمع کثیری از دانشجو معلمان خواهر و برادر حضور داشتند، شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان به طرح مباحث شبهه شناسی پرداخت و گفت: شبهه از نظر لغت به معنی پوشیده شدن و از نظر اصطلاحی در علم کلام به اشکال و ایراد در حوزه اعتقادات شبهه می گویند.

وی افزود: شبهه را بر خلاف سئوال برای ضربه زدن به یک اصل مطرح می کنند، این طور نیست که شبهه همیشه توسط مخالفین مطرح شود بلکه بعضی مواقع افراد دلسوز بخصوص جوانان مطرح می کنند که لازم است به آن پرداخته و پاسخ داده شود.

شهرکی گفت: امام زمان(عج) احیاء کننده کتاب خدا و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) می باشد و به این معنی نیست که قرآن و دین جدیدی می آورد بلکه تفسیر جدید از کلام خدا ارائه می کند و بدعت ها از احکام قرآن برداشته می شود.

این مدرس مهدویت در قسمتی دیگر از سخنان خود به عدم اشاره قرآن به مهدویت پرداخت و اظهار داشت در قرآن اسم بسیاری از پیامبران الهی و همچنین ائمه معصومین(ع) نیامده است و این دلیل بر رد و حقانیت این بزرگواران نیست بلکه قرآن در بعضی آیات با اسم نام می برد و در جایی دیگر ویژگی های آنان را مطرح می کند که بنا بر تفاسیر بسیاری از بزرگان دین تعداد زیادی از آیات قرآن به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تفسیر و تأویل شده است.

در این کلاس که به مدت ۲ جلسه ادامه داشت مدرس به طور مفصل به پاسخ گویی به شبهات پر تکرار مهدویت پرداخت.
امام زمان(عج) احیاء کننده کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) است

امام زمان(عج) احیاء کننده کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا