مهدوی سازی «پنج کلید تبلیغ»، برداشت شده از فرمایشات مقام معظم رهبری
![پنج کلید تبلیغ](https://mahdaviat.ir/wp-content/uploads/2023/07/photo_2023-07-19_00-02-53-2-780x470.jpg)
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه های علمیه کشور، ضمن اشاره به جایگاه تبلیغ پنج نکته کاربردی مهم را برای اثرگذاری بیشتر و بهتر تبلیغ بیان کرده اند، که در این نوشته سمانه پرویان از فعالین عرصه مهدویت، به مهدوی سازی این نکات پرداخته است.
نکته اول شناخت مخاطب: سیر مباحث مهدویت و نحوه شروع بحث را با توجه به ترکیب فکری و ذهنی مخاطب و بر طبق نیاز او انتخاب کنیم.
نکته دوم موضع تهاجمی: دشمنان مهدویت را در مقیاس جریانات جهانی بشناسیم و افشاگری کنیم.
شبهات مهدویت در ذهن جوان ها را ریشه یابی کنیم تا به شناخت صحنه برسیم و بدانیم در واقع با جریان لیبرالدموکراسی مواجهیم که نه لیبرال است و نه دموکرات و فکر و فرهنگ، ایمان و امید جوانان را نشانه گرفته تا آنها را از زمینه سازی ظهور دور کند.
نکته سوم روحیه جهادی: مبلغ مهدویت باید وسط میدان باشد و از فعالیت و تبلیغ فرقه های انحرافی و ابزارهای تبلیغی مختلف غرب علیه مهدویت مأیوس نشود وقتی این عنصر مجاهدت و در صحنه بودن با نگاه علمیِ مهدوی و برگرفته از آیات و روایات همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
نکته چهارم توجه به نسل جوان و نوجوان: توجه به همه قشرها خصوصا قشر جوان و نوجوان که فردای کشور مال اینها است ضروری است. ایمانشان به مقام و جایگاه امام باید محکم باشد و نسبت خود و امام برایشان حل شده باشد، خود را موثر در ظهور بدانند و با امید و انرژی جوانی در یاری حضرت نقش آفرینی کنند و البته ذهنشان از شبهات و خرافات مهدویت خالی باشد.
در این راستا توجه به ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین هم خیلی مهم است به او هویت دهیم و او را راغب یاری امام و درک حضور امام سازیم.
نکته پنجم ایجاد کانون های حوزوی برای تبلیغ: «در حوزه، کانونهایی باید به وجود بیاید فقط برای تربیت مبلّغ؛ و پشتوانهی فکری و تحقیقی و علمی هم داشته باشد با رسالت تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز، تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی، تربیت مبلّغ»
که الحمدلله بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت با همین هدف در حال تلاش اند.