شهرکی: امام زمان(عج) عصاره تمام انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) است
کارگاه شبهه شناسی مهدویت برای اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان وبلوچستان، کارگاه شبهه شناسی مهدویت برای اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان روز پنج شنبه دهم خرداد ماه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.
در ابتدا شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان به بیان معنای مهدویت پرداخت و گفت: مهدویت علمی است که از حضرت مهدی(عج) سخن می گوید، اطلاعاتی است که انسان راجع به موعود و موعود گرایی در اسلام به دست می آورد.
وی در ادامه عنوان کرد: در موضوع مهدویت صدها روایت از شیعه و سنی نقل شده است و ما ۱۹۴۲ روایت در مذاهب اسلامی راجع به مهدویت داریم و همچنین چندین آیه در قرآن به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تفسیر شده است.
در ادامه مدرس مهدویت اظهار داشت: بحث حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نه فقط مربوط به شیعه است و نه سنی، افتخار ما مسلمانان این است که حضرت مهدی(عج) از دین مبین اسلام است. مأموریت حضرت مهدی(عج) جهانی است و همه ادیان، چه توحیدی و چه غیر توحیدی معتقد هستند که در آخر حیات بشر فردی خواهد آمد که نابسامانی های دنیا را به سامان می رساند، بی عدالتی ها را به عدالت تبدیل می کند و انسانیت راحاکمیت می دهد اما اینها در تعاریفی که شده است با هم تفاوت هایی هم دارند مثلاً اسلام معتقد است بنا بر تفاسیر متعدد قرآن و بنا به روایات متعددی که از نبی مکرم اسلام، ائمه معصومین و بزرگان دین بیان شده است در آخر حیات بشر فردی خواهد آمد که توحید را در جهان حاکمیت می دهد یا مثلاً یهود معتقد است فردی به نام ماشیح منجی آن هاست و خواهد آمد و قوم یهود را حاکم می کند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان عنوان کرد: ضرورت شناخت مهدویت برای ما این است که مهدویت هویت و اعتقاد ما مسلمانان است، هر کسی را با اعتقاد و آگاهی او نسبت به مبانی اعتقادیش می شناسند.
شهرکی گفت: مأموریت حضرت مهدی(عج)حاکمیت اسلام در جهان است وی سپس به بیان آیات و روایاتی در این باره پرداخت.
مدرس مهدویت گفت: مهدویت تفکری است که باید پیروانش حرکت و تلاش بکنند تا زمینه سازی ظهور مهیا شود. در این باره شبهات فراوانی وجود دارد.
در ادامه حضار سؤالات و شبهات خود از جمله مهمترین این سؤالات و شبهات مطرح شده: عدم ادله صحیح بر ولادت امام زمان (عج)، عدم آمدن نام حضرت مهدی(عج) در قرآن، آوردن دین و قرآن جدید توسط حضرت یا اینکه زمانی که حضرت ظهور کند از ۱۰۰۰ نفر ۹۹۹ نفر را می کشد را مطرح نمودند.
شهرکی عنوان کرد: ولادت حضرت مهدی(عج) مستند به ادله نقلی و عقلی است، سپس به بیان این ادله ها پرداخت و گفت: ولادت حضرت مهدی(عج) را تعداد زیادی از علمای اهل سنت نقل کرده اند. به عنوان مثال در کتاب اصاله المهدویه نام ۱۱۲ نفر از اهل سنت نام برده شده است که ولادت حضرت مهدی(عج) را تأیید کرده اند. سپس به بیان روایات در این خصوص پرداخت.
وی در ادامه بیان کرد: می گویند زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند همه مردم را می کشد، این یک روایت ساختگی است که دشمنان به آن دامن می زنند تا مردم خواهان آمدن چنین امامی نباشد.
در ادامه اظهار داشت: امام از نسل پیامبر(ص) و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) است. رفتار امام بر اساس سیره جد بزرگوارشان است و امام عصاره تمام انبیاء الهی و ائمه معصومین است آن ها نتوانستند بنا بر شرایط زمان، عدم آگاهی و همراهی مردم مأموریت خود را کامل کنند و توحید را در جهان حاکم کنند.
وی گفت: این توحید باید جهانی شود و امام با کسانی که مانع جهانی شدن توحید می شوند مبارزه می کند. سپس عنوان کرد: برخی می گویند یکی از دلایلی که مهدویت واقعیت ندارد این است که در قرآن اشاره ای به نام حضرت مهدی(عج) نشده است و اگر حضرت مهدی(عج) بیاید قرآن و دین جدیدی می آورد، این حرف درست نیست، یکی از دلایلی که نام امام مهدی(عج) در قرآن نیامده این است که اگر نام ایشان در قرآن می آمد دشمنان، قرآن را تحریف می کردند.
این مدرس مهدویت در ادامه بیان کرد: مهدویت ریشه ی قرآنی دارد. قرآن افراد را به چند طریق معرفی می کند یکی را با اسم و جای دیگر با عدد نام می برد و گاهی افراد را با ویژگی هایشان نام می برد.
شهرکی افزود: موضوع دیگر اینکه عدهای می گویند حضرت مهدی(عج) که بیاید قرآن و دین جدیدی می آورد این از تهمت های دیگری است که به این فرهنگ غنی زده می شود، حضرت مهدی(عج) از نسل پیامبر(ص) است و طبق سیره جدشان عمل می کند اما حضرت بدعت هایی که بر دین گذاشته شده و تفسیرهای که به ناحق به قرآن شده را برمی دارند لذا مردم فکر می کنند دین جدیدی آمده است.