مهدوی سازی «پنج کلید تبلیغ»، برداشت شده از فرمایشات مقام معظم رهبری
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه های علمیه کشور، ضمن اشاره به جایگاه تبلیغ پنج نکته کاربردی مهم را برای اثرگذاری بیشتر و بهتر تبلیغ بیان کرده اند، که در این نوشته سمانه پرویان از فعالین عرصه مهدویت، به مهدوی سازی این نکات پرداخته است.
نکته اول شناخت مخاطب: سیر مباحث مهدویت و نحوه شروع بحث را با توجه به ترکیب فکری و ذهنی مخاطب و بر طبق نیاز او انتخاب کنیم.
نکته دوم موضع تهاجمی: دشمنان مهدویت را در مقیاس جریانات جهانی بشناسیم و افشاگری کنیم.
شبهات مهدویت در ذهن جوان ها را ریشه یابی کنیم تا به شناخت صحنه برسیم و بدانیم در واقع با جریان لیبرالدموکراسی مواجهیم که نه لیبرال است و نه دموکرات و فکر و فرهنگ، ایمان و امید جوانان را نشانه گرفته تا آنها را از زمینه سازی ظهور دور کند.
نکته سوم روحیه جهادی: مبلغ مهدویت باید وسط میدان باشد و از فعالیت و تبلیغ فرقه های انحرافی و ابزارهای تبلیغی مختلف غرب علیه مهدویت مأیوس نشود وقتی این عنصر مجاهدت و در صحنه بودن با نگاه علمیِ مهدوی و برگرفته از آیات و روایات همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
نکته چهارم توجه به نسل جوان و نوجوان: توجه به همه قشرها خصوصا قشر جوان و نوجوان که فردای کشور مال اینها است ضروری است. ایمانشان به مقام و جایگاه امام باید محکم باشد و نسبت خود و امام برایشان حل شده باشد، خود را موثر در ظهور بدانند و با امید و انرژی جوانی در یاری حضرت نقش آفرینی کنند و البته ذهنشان از شبهات و خرافات مهدویت خالی باشد.
در این راستا توجه به ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین هم خیلی مهم است به او هویت دهیم و او را راغب یاری امام و درک حضور امام سازیم.
نکته پنجم ایجاد کانون های حوزوی برای تبلیغ: «در حوزه، کانونهایی باید به وجود بیاید فقط برای تربیت مبلّغ؛ و پشتوانهی فکری و تحقیقی و علمی هم داشته باشد با رسالت تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز، تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی، تربیت مبلّغ»
که الحمدلله بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت با همین هدف در حال تلاش اند.