اخبار

تبیین نقش رسانه در تقویت فرهنگ انتظار

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، فرصت‌ها و تهدیدها با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید استفاده از دو ابزار هنر و رسانه به تعمیق اصل مهدویت در جامعه پرداخته شود، اظهار داشت: «اگر هنرمندان به صورت جدی، حداقل به همان اندازه که دشمن به این بحث ورود کرده است، به مقوله مهدویت بپردازند، از مهجور ماندن بحث مهدویت و انتظار جلوگیری می‌شود».

وی تأکید داشت که غالب شبهات وارد شده در بحث مهدویت به ۴۰ سال اخیر یعنی بعد از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، که نشانه تلاش جبهه مخالف و دشمن برای ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعیان است؛ چراکه غرب و آمریکا به این مهم واقف شده‌اند که نشردهنده اسلام، جمهوری اسلامی است و اگر آن را از بین ببرند، اسلام را از بین برده‌اند.

نصوری، اعتقاد به پایان تاریخ را یکی از باورها و دغدغه‌های تمام ادیان الهی و غیرالهی دانست و گفت: این موضوع فرصتی است که باید از آن برای پررنگ‌تر کردن و تعمیق اصل مهدویت و باور به منجی در اسلام بهره برد؛ همان‌گونه که سایر ادیان ازجمله مسیحیت، در تلاش‌اند تا زمینه‌های ظهور منجی خود را فراهم کنند.

وی «خوداجتهادی»، «جهل» و «برداشت‌های نادرست از روایات و احادیث» را از تهدیدهای عرصه مهدویت و از عوامل بروز چالش‌ها و معضلات در این حوزه دانست و تأکید کرد که رشد جامعه در فضای معرفتی، پررنگ‌ کردن محبت به امام حیّ و زیبایی‌های دوران ظهور، تقویت روحیه اطاعت‌پذیری در زمان غیبت و گسترش فعالیت‌های مرتبط با مهدویت از راهکارهای مؤثر در از میان بردن چالش‌های این عصر به‌شمار می‌رود که رسانه در این زمینه نقشی محوری دارد.

منبع: اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا