جهت سفارش کتاب با شماره 02537254840 تماس حاصل فرمایید.
مؤلف: علی رجبی
ناشر: انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
تعداد صفحه: 184
قطع کتاب: رقعی
نوع جلد: شومیز
شابک: 1-74-6262-600-978
شماره کتابشناسی ملی: ۳۰۲۹۶۰۲
600,000 ریال Original price was: 600,000 ریال.420,000 ریالCurrent price is: 420,000 ریال.
جهت سفارش کتاب با شماره 02537254840 تماس حاصل فرمایید.
مؤلف: علی رجبی
ناشر: انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
تعداد صفحه: 184
قطع کتاب: رقعی
نوع جلد: شومیز
شابک: 1-74-6262-600-978
شماره کتابشناسی ملی: ۳۰۲۹۶۰۲
شناخت و معرفت نسبت به امام از لوازم دیندارى است. تکلیف هر مؤمنى است که امام خود را بشناسد و وظیفه خود را در برابر امام خود بداند. یکى از مهمترین وظایف ما در عصر و زمان حاضر، شناخت امام عصر ۷، سپس شناساندن حضرت به دیگران است.
آینده معنوى جامعه در گرو شناختش نسبت به امام سنجیده مىشود. آیا نسل فردا و جامعه مسلمان آینده ما، امام خود را خواهند شناخت، بدون شک، پاسخ آن را باید در تربیت نسل کودک و نوجوان عصر حاضر جستجو کرد.
امام على۷ مىفرماید:
«العِلْمُ مِنَ الصِّغَرِ کَالنَّقشِ فِی الْحَجَر»؛[۱]
«علم و دانش از کودکى مانند نقاشى بر روى سنگ اثر مىگذارد و پایدار مىماند».
حدیث مذکور، این مهم را یادآور مىشود که آموزههاى دوران کودکى عکس العمل آینده را به تصویر مىکشد و ثابت و پایدار خواهد بود. پس وظیفه ماست که براى تربیت نسلى منتظر از هماکنون تربیت، آموزش و تعلیم معارف دینى و به خصوص امامشناسى را براى فرزندان خود شروع کنیم.
این مجموعه، طرحى نو و نگرشى جدید با رویکردى علمى و تخصّصى نسبت به تعلیم آموزههاى مهدوى۷ است و در حقیقت، قدم کوچکى است براى مبلّغین و مربّیان عزیز، جهت شناساندن امام زمان۷ به گروه کودک و نوجوان، که نتیجه چندین سال تلاش و تجربه در این زمینه است، امید است که موجب رضایت امام زمان۷را فراهم آورد.
***
ضرورى است مربّیان و مبلّغین عزیز قبل از شروع به آموزش مطالب کتاب، نکاتى را مورد توجّه قرار دهند:
۱ـ مجموعه مطالب کتاب از هشت بخش تشکیل شده که مهمترین بخشهاى آن، بخش درسها مىباشد.
۲ـ قبل از تدریس، جهت پربار شدن جلسه، خوب است مربّى اطلاعات جنبى از موضوع درس داشته باشد که براى سهولت، در پایان هر درس کتابهایى با موضوع متناسب آن براى مطالعه پیشنهاد شده است.
۳ـ جهت تثبیت مطالب گفته شده در هر جلسه، مناسب است مربّى از تابلو استفاده کند و موضوع درس، آیه و حدیث را روى تابلو بنویسد و از دانشآموزان بخواهد که در جلسه آینده، آیه و حدیث را حفظ کنند و براى تشویق، هدایایى را براى آنها درنظر بگیرد.
۴ـ مناسب است مربى موضوع درس را به صورت پرسش مطرح کرده و دانشآموزان را نسبت به موضوع درس فعال کند و از آنها بخواهد که اگر سؤالات و یا نکاتى پیرامون موضوع درس در ذهنشان است، مطرح کنند. ضمنا مربى براى طرح پرسش اولیه مىتواند از تکلیف انتهاى هر درس استفاده کند.
[۱]. میزان الحکمه/ ح۹۲۵۸.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.