آذربایجان شرقیاخبار

حجت الاسلام نصوری با طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد کشور، روز چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه با طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان دیدار کرد.

حجت الاسلام نصوری با اشاره وظایف طلاب در دوران غیبت، گفت: باید طلاب بدی های دوران غیبت و خوبی ها و مزایای دوران ظهور را برای مردم تبیین کنند بطوری که وقتی مردم بدانند یک روز به دوران غیبت اضافه شده ناراحت شوند و علت آن را جویا شوند که چرا امام ما باید یک روز دیگر در زندان غیبت باشد؟

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف منتظران تمرین اطاعت است، باید برای مردم تبیین کنیم چرا باید از یک مرجعی تقلید کنید؟ تقلید برای این است که ما تمرین فرمانبرداری کنیم، از مردم بپرسید از نائب امام زمان خود چه اندازه تبعیت می کنید؟ از قوانین چقدر اطاعت می کنیم؟ باید آنقدر تمرین اطاعت کنیم تا بتوانیم در زمان ظهور خوب از امام اطاعت کنیم.

وی با بیان موردی دیگر از وظایف منتظران در زمان غیبت، افزود: یکی دیگر از وظایف منتظران فعالیت است، هر کس باید به اندازه وسع خود برای زمینه سازی ظهور فعالیت کند، فعالیت های شخصی، خودسازی، انس با دعاهای امام زمان(عج) که در روایتی است حضرت در زمان ظهور از بعضی یاران خود گله می کند که تو می توانستی در فلان زمان و مکان کاری برای ما انجام دهی ولی انجام ندادی، فعالیت چه فردی و چه اجتماعی خیلی مهم است نباید نشست و دست روی دست گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا