اخبارخراسان شمالی

اسفراین جشن نهم ربیع را با حضور پرشور و برنامه‌های ویژه برای بانوان برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی، مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در روز شنبه بیست و چهارم شهریور، در هیئت فاطمه الزهرا (س) شهرستان اسفراین برگزار شد.

احمد آبادی فعال مهدوی در شهرستان اسفراین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های لازم این مراسم با قرائت دعای عهد توسط خانم فیروز مداح اهل بیت، شروع شد. دعای عهد به‌ عنوان یک سنت معتبر و روحانی در این جشن، با حضور جمع کثیری از مومنین، به‌صورت ویژه‌ای قرائت شد و فضای معنوی خاصی را در مراسم ایجاد کرد. پس از آن، سخنرانی مربی مهدویت، برگزار شد که در آن تفسیر و تحلیل بخش‌هایی از دعای عهد مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچین در خصوص ادامه مراسم گفت: در ادامه مراسم مداحی توسط صالحی با نغمه‌های دل‌نشین و شعائر مذهبی به‌خوبی اجرا شد و موجب شور و نشاط در میان شرکت‌کنندگان گردید. مراسم با پذیرایی و صرف طعام مهدوی، ادامه یافت. نماز جماعت ظهر نیز در این مراسم با حضور جمعی از مومنین برگزار شد که به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم جشن، روحانیت و معنویت ویژه‌ای را به همراه داشت.

احمد آبادی همچنین برنامه حضور در امام زاده سید جعفر(ع) را نیز تشریح کرد و گفت: پس از صرف نهار، خادمین بیت الزهرا(س) و امامزاده سید جعفر(ع) با شاخه‌های گل به سمت امامزاده حرکت کردند و به گلباران مرقد مطهر امامزاده پرداختند. این اقدام به‌عنوان حسن ختام جشن، با دعای صلوات و ابراز ارادت به اهل بیت (ع)، مراسم را به پایان رسید.

وی افزود: در پایان مراسم، دفترچه‌های عهد با امام زمان(عج) بین مهمانان توزیع شد تا هر یک از شرکت‌کنندگان با پیمان و تعهد خود نسبت به امام زمان(عج) پایبند باشند. این اقدام نشان‌دهنده عزم و اراده مهمانان در تعهد به اصول و ارزش‌های دینی و مهدوی بود.

اسفراین جشن نهم ربیع را با حضور پرشور و برنامه‌های ویژه برای بانوان برگزار کرد اسفراین جشن نهم ربیع را با حضور پرشور و برنامه‌های ویژه برای بانوان برگزار کرد اسفراین جشن نهم ربیع را با حضور پرشور و برنامه‌های ویژه برای بانوان برگزار کرد اسفراین جشن نهم ربیع را با حضور پرشور و برنامه‌های ویژه برای بانوان برگزار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا