آذربایجان شرقیاخبار

اطاعت و تبعیت از امام زمان(عج) واجب است

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان آذربایجان شرقی، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان با حضور حجت الاسلام مطهری اصل نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز روز چهارشنبه بیست و یکم شهریور ماه در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مطهری اصل با تأکید بر نقش‌آفرینی حوزه‌ها در تمامی عرصه‌های دینی و اجتماعی گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام‌زمان (عج) هستند و در این سنگر باید با ارتقای سطح علمی و تقوای الهی حرکت عزتمندانه داشته باشند.

وی با اشاره بر پیش‌گامی مدارس دینی در ترویج فرهنگ و آموزه‌های تشیع، زمینه سازی ظهور و استحکام‌بخشی به ساختار نظام اسلامی افزود: علم و تقوای طلاب به معنای توجه آن‌ها به تقویت پایه‌های نظام اسلامی است در غیر این صورت باعث خدشه‌دار شدن منویات و آرمان‌های انقلاب می‌شود.

وی با بیان تبعیت و اطاعت از امام، تصریح کرد: اطاعت و تبعیت از امام زمان(عج) واجب است، چرا که امام زمان (عج) از تمام احوالات ما آگاه است و ناظر بر اعمال ما می باشد، که ما باید تلاش کنیم که چگونه می توانیم رضایت امام زمان (عج) را جلب کنیم.

وی ادامه داد: باید سعی کنید بعنوان سرباز امام زمان (عج) ارتباط خود را با امام خود محکم کنید، این امر هم با اطاعت از فرمایشات امام زمان (عج) و نزدیک شدن به حضرت با اعمال و رفتار است، مبادا روزی بیاد که بعضی ها با احادیث اهل بیت علیهم السلام که نقل می کنیم، جلوتر از ما راه سعادت و کمال را پیدا کنند و ما عقب بمانیم.

شروع سال تحصیلی حوزه علمیه تبریز شروع سال تحصیلی حوزه علمیه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا