اخبارفارس

برگزاری عید بیعت در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین «عادل حاجی پور» در مراسم عید بیعت که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ»، اظهار داشت: آن روزی که پیامبر گرامی اسلام در نهایت غربت بر دیوار خانه کعبه تکیه زده بود و آیه ۳۳ سوره توبه نازل شد، کمتر کسی باورش می شد که تحقق زیبایی ها و ایمان به خداوند و حاکمیت الله در دنیا توسط حضرت محمد(ص) و امامان معصوم(ع) انجام شود و ادامه یابد.

وی افزود: یک روزی خواهد آمد که این دین حق توسط اولیا خدا و توسط اهل بیت(ع) در سراسر عالم گسترش پیدا خواهد کرد و امروز در گوشه گوشه دنیا اتفاقات بزرگی همچون عملیات طوفان الاقصی و… که رقم می‌خورد، نشان دهنده یک حادثه بزرگ است.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان اینکه ظهور حضرت حجت قطعی است، گفت: ظهور امام زمان(عج) وعده الهی است که ۱۴۰۰ سال پیش خداوند این وعده را در زمان پیامبر(ص) داده است و دین اسلام جهانی خواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با تاکید بر لزوم زمینه سازی ظهور در عصر حاضر خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در این طراحی ‌الهی یک نقشی برای انسان دیده شود، باید سهم خود را در این طرح بزرگ جهان بشناسیم و سپس نقش آفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: قطار زیبایی ها به مقصد ظهور حرکت خواهد کرد و هرکس سوار این قطار نباشد، محروم خواهد شد همچنین طبیعی است که در این جایگاه بزرگ و قرار گیری در سپاه جبهه حق، انسان ها باید تربیت شوند و کسی که در سپاه حضرت مهدی(عج) نقش بزرگی ایفا کند، باید خود تبدیل به شخصیت بزرگی تبدیل شود همانطور که در سپاه سید الشهدا انسان هایی همانند حبیب، زهیر، بریر و… حضور داشتند که در کوران حوادث بوقای که باران بلا می بارد در کنار ولی خداوند ایستادند و امروز همه جهان از آن ها به عظمت یاد کنند.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان اینکه باید خود را برای حضور در دل حوادث آماده کنیم، ادامه داد: امروز اگر نگاه کنیم گوشه گوشه عالم تحقق زیبایی هایی قرآن کریم که فرمود فی «دین الله افواجا» را انسان میبیند و در آفریقا و آمریکا چه مقدار انسان هایی که به دین خدا می پیوند. خیلی از افراد حتی جان حود را تقدیم کردند تا نور اسلام و انقلاب اسلامی در جای جای دنیا گسترش پیدا کند و مردم با حقیقت آشنا شوند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید خود را برای روز بزرگ ظهور آماده کنیم، بیان کرد: کسانی که از این دنیا بزرگ تر هستند و تذهیب نفس داشتند می توانند در رکاب ولی خدا بمانند و واقعه عاشورا که بزرگ ترین درس تاریخ بشر است، به ما می آموزد که برای ایستادن در کنار امام باید از این دنیا گذشت.

وی نامه ۴۵ نهج البلاغه را که امیر المومنین(ع) به یکی از حاکمان زمان خود که فقرا را فراموش کرده بود و سر سفره اغنیا می نشست را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید در این دنیا اهل تلاش و مبارزه باشیم و عفت را همیشه در وجود خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام حاجی پور با توجه به علائم دوران آخر الزمان، گفت: جهاد تبیین غبار شبهات را از ذهن جوانان ما پاک می کند چراکه یک شبهه می تواند انسان را به انتهای جهنم ببرد بنابراین در آخر الزمان اول باید خود را با بندگی خالصانه خداوند و تقوا بسازیم و آماده کنیم تا دل از دنیا بکنیم و بتوانیم انسان ها را از دنیا نجات دهیم.

گفتنی است، قرائت دعای عهد و مدیحه سرایی در پایان مراسم توسط مداحان اهل بیت(ع) انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا