اخبارگفتگوها

مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ فَقَدْ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه

حجت الاسلام کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با کارشناس روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، با اشاره به حدیث “مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ فَقَدْ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، بدون تردید به مرگ جاهلى مرده است.” گفت: همه انسان ها عمر خود برای خدمت به حکومت ها، احزاب، گروه‌ها، افراد و عوامل متعددی سپری می کنند ولی سعادتمند واقعی کسب است که عمر خود را در مسیر حقیقت قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه مسیر سعادت همان مسیر ولی خدا است، گفت: نهم ربیع الاول یک حادثه و رخداد مهم در تاریخ اسلام و تشیع است چرا که در این روز رسالت تمام انبیا و اوصیا به امامت امام عصر(عج) ختم شده است.

حجت الاسلام کلباسی اضافه کرد: همواره در بین اصحاب و یاران ائمه معصومین(ع) مرسوم بوده که بعد از شهادت هر امامی، یاران بلافاصله با امام بعدی که جانشین ایشان بودند بیعت می کردند و عهد می بستند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران “یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ، ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار گردید. ” اشاره کرد و افزود: در تفسیر این سوره بر ارتباط با امام تاکید شده است.

حجت الاسلام کلباسی از نهم ربیع به عنوان فرصتی برای اعلام بیعت در وفاداری به امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: بیعت با امام زمان(عج) عصاره دعوت تمام انبیا و اولیا و اوصیای الهی بوده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: اعلام وفاداری، بیعت و اطاعت از حضرت ولیعصر(عج) از برترین عبادات و بالاترین وظایفی است که به عهده همه مسلمان بالاخص شیعیان است.

به گفته حجت الاسلام کلباسی امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد در فکر و عمل، وفادار به تبعیت خود با امام زمان(عج) باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا