اخبارخراسان شمالی

اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مساجد استان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی، طرح سه شنبه های مهدوی در برخی مساجد استان خراسان شمالی انجام می شود.

تقی صادقی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی درباره اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در برخی مساجد استان گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با امام زمان(عج) در برخی از مساجد استان به اجرا درآمده است.

وی همچنین افزود: مردم در مساجد با همکاری و مشارکت فعال در جهت ایجاد یک محله مهدوی گام‌های مؤثری برداشته‌اند. این فعالیت‌ها شامل برگزاری جلسات آموزشی، کلاس‌های فرهنگی و برنامه‌های معنوی است که به ترویج فرهنگ مهدویت و تقویت روحیه انتظار در بین اعضای جامعه کمک می‌کند.

صادقی به لزوم همکاری و توسعه فعالیت‌های مهدوی بین نهادهای فرهنگی با محوریت مسجد اشاره کرد و گفت: مشارکت میان کانون مساجد و بنیاد مهدویت استان برای توسعه فعالیت‌های مهدوی بسیار ضروری است و سبب گسترده و منسجم اجرا شدن برنامه ها می شود و امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک فراهم آید.

وی تأکید کرد: توسعه از طریق تعامل و همفکری می‌تواند به تقویت فرهنگ مهدویت و آماده‌سازی جامعه برای ظهور امام زمان(عج) کمک شایانی کند.

صادقی افزود: در یکی از محلات، مسجدی با هدف رسیدن به محله مهدوی و نزدیک‌تر شدن به امام زمان(عج) طرح سه‌شنبه‌های مهدوی را با جدیت اجرا می‌کند، این مسجد با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، مثل تقدیر از معلمان مدرسه محله سعی در ایجاد محیطی پر از آموزه‌های مهدوی دارد تا اعضای محله را به درک عمیق‌تری از معارف مهدویت و آمادگی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) برساند.

وی در خاتمه افزود: این ابتکار، نمونه‌ای از تلاش‌های مستمر برای نهادینه کردن فرهنگ انتظار در سطح محلی است.

اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مساجد استان خراسان شمالی  اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مساجد استان خراسان شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا