اخبارخراسان شمالی

گام‌های مؤثر سه شنبه های مهدوی در تربیت نسل نوجوان و جوان برای ظهور

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان شمالی، در اسفراین، هر هفته برنامه‌ای “سه‌شنبه‌های مهدوی” به نیت یاد و تعجیل در فرج امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

سمیه حاتم زاده فعال مهدوی شهرستان اسفراین درباره برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در اسفراین گفت: این برنامه با مشارکت فعال نوجوانان و جوانان و به نیت نذر سلامتی امام زمان(عج) با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت ولی‌عصر(عج) و ترویج فرهنگ انتظار در بین نسل جوان برگزار می‌شود.

حاتم‌زاده درباره جزئیات برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی گفت: در این برنامه برای کودکان، نقاشی با موضوع مهدویت در نظر گرفته شده است و نوجوانان نیز در پخش نذورات، چای، شکلات و بسته‌های فرهنگی با موضوعات متنوعی همچون احادیث مهدوی و عفاف و حجاب مشارکت می‌کنند.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: یکی از آثار این حرکت، افزایش عشق و علاقه نسبت به امام عصر(عج) در میان شرکت‌کنندگان است. این برنامه‌ها باعث می‌شود مخاطبان به تلاش بیشتری برای انجام رفتارهای یک منتظر واقعی امام زمان(عج) بپردازند و در زندگی روزمره خود به آموزه‌های مهدوی عمل کنند.

حاتم‌زاده درباره برنامه‌های آینده برای توسعه طرح سه‌شنبه‌های مهدوی گفت: هدف ما گسترش این طرح در همه مناطق، مدارس و حتی روستاها است. با زنده نگه داشتن یاد حضرت ولی‌عصر (عج)، قصد داریم فرهنگ مهدویت را ترویج کنیم و نسل جدید را در مسیر تربیت مهدوی هدایت کنیم.

وی هم چنین افزود: برای گسترش این طرح، از ظرفیت‌های بنیاد استان بهره می‌گیریم. این همکاری به ما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها را به شکل گسترده‌تری در مناطق مختلف اجرا کرده و فرهنگ مهدویت را در بین اقشار مختلف جامعه ترویج دهیم.

گفتنی است: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در اکثر مناطق کشور هر هفته به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عج) برگزار می‌شود. این برنامه با مشارکت نوجوانان و جوانان و با فعالیت‌هایی نظیر پخش نذورات، نقاشی برای کودکان، و توزیع بسته‌های فرهنگی و … به تقویت عشق و علاقه به امام عصر (عج) و تربیت نسل مهدوی می‌پردازد.

گام‌های مؤثر سه شنبه های مهدوی در تربیت نسل  نوجوان و جوان برای ظهور

گام‌های مؤثر سه شنبه های مهدوی در تربیت نسل  نوجوان و جوان برای ظهور گام‌های مؤثر سه شنبه های مهدوی در تربیت نسل  نوجوان و جوان برای ظهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا