اخبارایلام

نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان ایلام، نشست تخصصی غدیر و مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین کفیل از اساتید مرکز تخصصی مهدویت در روز سه شنبه بیست و نهم خردادماه در استان ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام کفیل در ابتدای نشست تخصصی غدیر و مهدویت گفت: خطبه غدیر تبیین اوصاف حکومت امام عصر است. در خطبه غدیر بیان نورانی نبی خاتم در وصف ظهور امام عصر می باشد.

وی افزود:پیامبر می‌فرمایند نور در وجود من است و بعد در وجود امیرالمومنین(ع) و سپس در فرزندان اوست تا به حضرت مهدی(عج) می‌رسد و بعد اوصاف حضرت مهدی موعود(عج) را بیان می‌کند.

استاد تخصصی مهدویت اشاره کرد: یکی از مهمترین دلایلی که دشمنان با غدیر مخالفت می‌کردند این بود که دیدند پیامبر در این روز دارد امامت را معرفی می‌کنند.آن‌ها دیدند که پیامبر اسامی امامان و حجت را برای مسلمانان بیان می‌کند. دیدند که جریان امامت دارد تبین می‌شود و دیدند که  این سیر ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل در پایان نشست تخصصی غدیر و مهدویت با اشاره به ذکر حجت بودن امام عصر(عج) در خطبه غدیر و اشاره به نام حضرت قائم آل محمد(عج) گفت: پیامبر می‌فرمایند حقی که ما داشتیم و غصب کردند را امام مهدی(عج) می‌آید و می‌گیرد. یَأْخُذُ بِحَقِّ اللَّهِ وَ بِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا. می‌فرماید که او می‌آید و قَدْ جَعَلَنا حُجَّهً عَلَى الْمُقَصِّرینَ وَالْمعُانِدینَ وَالُْمخالِفینَ وَالْخائِنینَ وَالْآثِمینَ وَالّظَالِمینَ وَالْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ. خدا حجت قرار داده است برای کوتاهی کنندگان،برای مقصرین، برای تمامی گنهکاران، برای مخالفان دین و  برای ظالمان حضرت مهدی موعود(عج) را حجت قرار داده است.

نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد نشست تخصصی غدیر و مهدویت در استان ایلام برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا