اخبارفارس

پشتیبانی از ۳۰۰ جلسه سه شنبه های مهدوی در استان فارس

ویژهبه گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسین حدائق قائم مقام بنیاد استان درآیین تجلیل از اساتید و همکاران بنیاد که به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شیخ مرتضی مطهری و روز معلم در مهدیه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مبلغین بنیاد فارس سال گذشته در سه شنبه های مهدوی و طرح زنگ مهدویت مدارس حضور جدی داشتند.

وی افزود: ۷۰ مدیر شعبه بنیاد در سراسر استان فارس فعال هستند و بعد از گذشت ۱۴ سال همکاری ۲۵۰ نفری در سراسر استان، مایه عزت و افتخاری است چراکه با نیت خیر در راه نشر فرهنگ مهدوی گام بر میدارند.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه مجموعه بنیاد فارس بدون دارا بودن بودجه دولتی و فقط با حمایت های مردمی توانسته اقدامات ارزشمندی را رقم بزند، گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی موضوع محوری مهدوی چندین ساعته برگزار شد و ۲۰ نفر از طلاب سطح ۳ حوزه علمیه استان جذب و آموزش دیدند که توانستیم با حضور اساتید قوی از قم برای ارائه مباحث تخصصی، آموزشی موثر را داشته باشیم.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲، به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و بیان کرد: سال گذشته در حوزه فعالیت آموزشی و تبلیغی بیش از ۲۵ دوره مقدماتی و تکمیلی معارف مهدویت را برگزار کردیم که اغلب با حمایت بنیاد انجام شده است.

وی تصریح کرد: اساتید ۳۰۰ جلسه سه شنبه های مهدوی در سراسر استان توسط بنیاد تامین و اعزام صورت گرفت همچنین برپایی ۱۵ نشست و همایش مهدوی، آموزش کتاب «امام مهربانی ها حضرت مهدی(عج)» برای چهارمین سال متوالی ویژه سواد آموزان در ۴۰ پایگاه سواد آموزی استان، برگزاری دو دوره مهارت آموزی کار با کودک با رویکرد مهدوی برای طلاب از دیگر دست آورد های بخش آموزشی بنیاد فارس است.

حجت الاسلام حدائق حوزه فعالیت های پژوهشی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: یکی از اقدامات پژوهشی سال گذشته، برگزاری سومین دوره همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی به میزبانی فارس بود و باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته به نحو احسن توانستیم در این همایش میزبانی کنیم که منجر به برگزاری بیش از ۴۰ پیش نشست و در نهایت همایش فاخر سه روزه شد. این همایش نتایج مثمر ثمری داشت که تالیف ۲۵۰ مقاله جدید در حوزه مهدویت تنها گوشه ای از دست آوردها است.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به اینکه ۱۲ مقاله برتر سومین همایش مهدویت و انقلاب اسلامی، تحت عنوان کتاب سال مهدویت توسط مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به چاپ خواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از ساماندهی فعالیت های مهدوی استان خبر داد و اذعان داشت: با دستور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس مبنی بر شناسایی مراسمات مهدوی، بیش از ۱ هزار مراسم مهدوی در سراسر استان احصا شد که ساماندهی مراسمات دعای ندبه، اعزام مبلغ و استاد به مراسمات توسط بنیاد صورت گرفت.

اجرای طرح نخبگان دانش آموزی، تدوین و چاپ کتاب سبک زندگی مهدوی و جلد پنجم کتاب چهل پرسمان، تهیه و توزیع بروشور پیاده روی اربعین و زمینه سازی ظهور، تهیه و تدوین فصلنامه منجی به تیراژ ۳ هزار نسخه در هر شماره، مجله الکترونیکی ماهنامه منجی از دیگر برنامه هایی بود که سال گذشته توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس اجرا شد و حجت الاسلام حدائق به آن ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ایده پردازی محصولات مهدوی و داروی ۵۰ ایده مهدوی از کل کشور و تجلیل از ۵ ایده مهدوی برتر در سال گذشته صورت گرفت، ادامه داد: برگزاری مسابقه پیک چشمه خورشید برای ۱۶ مین سال متوالی ویژه نونهالان و دانش آموزان و جشنواره امام مهربان من و دریافت ۲ هزار اثر مهدوی از اقدامات فرهنگی بنیاد فارس در سال گذشته به شمار می آید.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به بروزرسانی ۲۵ تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد با ادارات، گفت: فروشگاه عرضه محصولات مهدوی جنب مهدیه شیراز راه اندازی شد و برنامه مهدوی برای ۲۵ دستگاه فرهنگی استان فارس تهیه و دبستان و پیش دبستانی وارثین نیز برای تربیت نسل مهدوی فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام حدائق، برکات فعالیت در راه امام زمان (عج) را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از اتفاقات بسیار ارزشمند سال گذشته ورود فعالان مهدوی استان به زندان ها بود که در نهایت کانون انتظار و مهدویت در زندان مرکزی شیراز راه اندازی شد از این رو با برگزاری دوره های مهدویت برای زندانیان و اگر پذیرفته شدند از تشویق های زندان استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت مهدوی با استقبال عجیب و پرشور زندانیان مواجه شد و دل افراد تبهکار و زندانی با اسم امام زمان (عج) منقلب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا