اخبارهمدان

گردهمایی مسئولین جلسات محله های مهدوی شهر همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان همدان، گردهمایی مسئولین جلسات محله های مهدوی شهر همدان با حضورحجت الاسلام حسنی حلم مدیر بنیاد استان، روز دوشنبه دهم اردیبهشت در سالن جلسات بنیاد استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم با بیان اینکه ولایت خداوند از طریق ولایت اولیای الهی جاری می شود گفت: اگر پیامبر را نشناسیم و معرفت پیدا نکنیم، قطعا ولی خدا و حجت خدا را هم نخواهیم شناخت.

حسنی حلم بیان کرد: اگر ولی خدا و حجت خدا را نشناسیم حتی اگر فکر کنیم که دین دار هستیم از دین گمراه و جدا خواهیم شد به مانند کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و می گفنتد که ما دین دار هستیم ولی پس از آن سقوط کردند و از دین جدا شدند.

مدیر بنیاد استان افزود: ائمه دین در طول ولایت پیامبر هستند و پیامبر در طول ولایت خداست و اگر می خواهیم اطاعت و عبادت کنیم همه این ها با پذیرش ولایت خدا، پیامبر و ائمه دین امکان پذیر است.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه دوست داشتن خدا، پیامبر(ص) و امام عصر(عج) زمانی حقیقی است که پایه آن معرفت باشد عنوان کرد: اگر معرفت در قلب ما عمیق و ریشه دار شود آن وقت است که در وجود ما محبت و اطاعت شکل می گیرد.

حسنی حلم ضمن اشاره به آیه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّور ِوَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوت‏ُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ» گفت: انسان هایی که ایمان حقیقی دارند از ظلمات خارج می شوند و به سوی نور حرکت می کنند و کسانی که ولایت حقیقی خدا، پیامبر و ائمه را نپذیرفتن، دچار انحراف می شوند.

وی ضمن اشاره به طرح برگزاری سه شنبه های مهدوی در محلات عنوان کرد: این طرح نباید به محلات محدود شود و شهرها و خانه هایمان باید مهدوی شوند.

مدیر بنیاد استان همدان افزود: هدف مشترک همه ی ما ترویج فرهنگ مهدویت است و باید با عمل ثابت کنم که ما مهدوی هستیم تا بتوانیم یک جامعه مهدوی داشته باشیم.

در ادامه جلسه نماینده واحد خواهران بنیاد استان گزارشاتی در مورد فعالیت های صورت گرفته سال گذشته ارائه کرد که از جمله این فعالیت ها می توان به افزایش معرفت مهدوی با حضور سخنران های مهدوی، برپایی ادعیه های مهدوی، فعالیت۹۶ محله مهدوی، تشکیل ۳۰ گروه نوجوان مهدوی در مناطق، انجام فعالیت های مهدوی در بهزیستی، بیمارستان و دانشگاه و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا