اخبارقم

استفاده از فرصت عید سعید فطر جهت ترویج نام و یاد حضرت مهدی(عج) در بین کودکان و نوجوانان

به مناسبت فرا رسیدن عیدسعید فطر حجت الاسلام محمدی از اساتید کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم در گفتگو با روابط عمومی بنیاد استان قم گفت: والدین مهدی باور و مربیان مهدی یاور باید از فرصت های مختلف جهت ایجاد انس و الفت بیشتر کودکان و نوجوان با امام حی و حاضر استفاده کنند و تلاش آنان بر زنده نگهداشتن نام و یاد حضرت ولی عصر(عج) در محیط خانه و مدرسه باشد.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام معصومین(ع) بویژه حضرت مهدی(عج) در محیط خانه، مهدی یاورانی را تربیت خواهد کرد از جنس شهید صیاد شیرازی ها، همان که همیشه یاد امام زمان(عج) را در فکر و عمل داشت و تمام تلاش او زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود(عج) بود و کارهای خود را با خط کش امامت و مهدویت می سنجید.

مسئول واحد کودک و نوجوان بنیاد مهدویت قم در ادامه افزود: یکی از فرصت های ویژه برای توجه دادن کودکان و نوجوانان با معارف مهدوی و وجود مبارک امام زمان(عج)، استفاده از ظرفیت عید سعید فطر است که برای این منظور می توان به چند پیشنهاد برای ترویج نام و یاد حضرت مهدی(عج) در بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد، به عنوان مثال: همان گونه که مرسوم است ما در مناسبت های شادی آن مناسبت را به همدیگر تبریک می گوییم. چه خوب است والدین عید فطر را به امام زمان(عج) تبریک بگویند به گونه ای که فرزندان این تبریک گفتن را بشنوند. در برخی از روایات سفارش شده است در روز عید فطر دعای ندبه خوانده شود، از این فرصت استفاده و به صورت خانوادگی در مجالس دعای ندبه شرکت کنیم. در رابطه با اهمیت شکرگزاری از نعمت های خداوند در روز عیدفطر با کودکان و نوجوانان به زبان ساده صحبت کنیم و بگوییم بزرگترین نعمت خداوند به بشریت، قرار دادن امام و راهنما برای انسان است و در زمان حاضر این نعمت مبارک و مقدس امام مهدی(عج) می باشد. و در رابطه با اهمیت شناخت امام می توان در اینجا سخن گفت. سخنان مقام معظم رهبری که به عنوان نایب امام زمان(عج) می باشند را در روز عید فطر که بعد از نماز بیان می شود، به صورت خانوادگی گوش کنیم. در این روز علاوه بر دعا برای ظهور امام عصر(عج) از فرزندان خود بخواهیم همراه با ما دسته گل های صلوات را به امام زمان(عج) هدیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا