اخبارالبرز

منتظر واقعی باید جهادگر باشد

در آستانه نیمه شعبان سخنران پیش از خطبه های این هفته در مصلی کرج حجت الاسلام موسوی از اساتید برجسته عرصه مهدویت بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز، در آستانه نیمه شعبان در روز جمعه چهارم اسفند، حجت الاسلام والمسلمین موسوی از اساتید برجسته و کارشناسان زبده مرکز تخصصی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی کرج حاضر شد.

در این سخنرانی موسوی گفت : وقتی به فرعون خبر دادند که در بین بنی اسرائیل فرزندی به دنیا خواهد آمد که طومار حکومت مستکبرانه تو را درهم میپچد، فرعون دستور داد تا همه لشکریانش بسیج شدند تا موسی به دنیا نیاید. وی با اشاره به آیه ۵ سوره قصص گفت خداوند میفرماید: فرعون میترسید موسی به دنیا بیاید. پس بوسیله همان بنی اسرائیل بلایی که او از آن میترسید به سرش خواهیم آورد . لذا با تدبیر حکیمانه الهی موسی بدنیا آمد، مادرش او را داخل صندوقچه ای گذاشت و به آب انداخت، صندوق وارد کاخ فرعون شد و خداوند در آیه دیگری میفرماید: (فالتقطه ءال فرعون لیکون لهم عدوا وحزنا) خود فرعون او را از آب گرفت و خودش بزرگ کرد، تا تو بفهمی اراده در عالم اراده خداست و با اینکه همه بچه ها را سربریدی، ولی آن بچه ای که خودت از آب گرفتی و بزرگش کردی تو را نابود خواهد کرد.

کارشناس مهدویت در ادامه گفت: یک کاری را خدا باید انجام بدهد کسی در برابر اراده خدا توان ایستادگی ندارد ولو تمام دستگاه استکبار فرعون بیاید و یک کاری را باید موسی کلیم انجام دهد که او هم به وقتی مامور شد بنی اسراییل را حرکت بدهد، با شجاعت تمام ماموریت خدا را انجام داد و قومش را از چنگال فرعون نجات داد، اما ماموریت تمام نشده و باید آنها را به بیت المقدس برساند، یعنی شهر و مملکتی که دیگر حاکم آن فرعون و طاغوت نیست و پیامبر اولوالعزم خدا حکومت می کند و در آنجا حکومت مومنان را تشکیل بدهد. خداوند در سوره مائده آیه ۲۰ میفرماید: (قال موسی… یـقوم ادخلوا الارض المقدسه التی کتب الله لکم ولاترتدوا علی ادبارکم) یعنی موسی به قومش گفت: من ماموریتم را باهمه سختی انجام دادم و شما را تا ورودی بیت المقدس آوردم، خدا این سرزمین را برای شما مقدر کرده است.)

سخنران پیش از خطبه ها افزود: دوازده قرن است خدا، خدایی کرده و زمین را بدون حجت رها نکرده است با اینکه مردم نسبت به یازده امام قبل از او قدر نشناسی کرده اند. یک امام نداریم که به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشد و همه را ترور کردند، ۹ امام مسموم شدند، دو امام خونشان به زمین ریخته شده، لذا در زیارت عاشورا میخوانیم: (ثار الله وابن ثاره) اما امام زمان از نسل ثاره الله ولی بقیه الله است، لذا امام باقر(ع) مردم در عصر ظهور وقتی می خواهند به امام زمانشان سلام تقدیم کنند اینگونه خطاب میکنند: (السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه)

وی ادامه داد : خداوند در آیه ٨۶ سوره هود میفرماید: (بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین) یعنی اگر مومن بشویم از بقیه الله برای ما بهتر وجود ندارد.

کارشناس مهدویت با این پرسش که امیرالمومنین افضل ائمه بودند ولی با او چه کردند گفت: در دعای ندبه میخوانیم( این الحسن و این الحسین) و در شب نیمه شعبان هم بهترین عمل زیارت امام حسین علیه السلام است. پس نشان می دهد تا ما حسینی و کربلایی و عاشورایی نشویم از ظهور خبری نیست و ظهور وعده قطعی خداست و امسال ١١٩٠ سال است که خداوند حجتش را حفظ کرده است.

موسوی ادامه داد: وقتی موسی قومش را به درواره بیت المقدس آورد به آنها گفت وارد شوید و کار را تمام کنید، ولی آنها گفتند ‌شهر هنوز پاک سازی نشده و تو و خدایت شهر را آماده کن تا ما وارد شویم، لذا منتظر واقعی یاید جهادگر باشد، همانطور که در روایت آمده: الانتظار افضل جهاد امتی و یا در جای دیگر امام سجاد می فرمایند: روزگاری پس از ما خواهد آمد که امامشان غائب خواهد شد و کسانی که در این راه ثابت قدم بمانند خداوند ثواب هزار شهید به آنها میدهد مانند شهدای بدر و احد. این به این معناست که منتظر باید مانند رزمندگان و شهدای جنگ بدر با اقلیت امکانات اما یکدست و خالص و مانند رزمندگان و شهدای احد موقعیت شناس و دشمن شناس باشد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات و جنگ هیبریدی ترکیبی دشمن گفت: دشمن گاهی از طریق ترور و کشتن خدمتگزاران اسلام و ایران مثل شهید قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده ضربه می زند و گاهی با همه توان می خواهند از طریق جنگ نرم و رسانه به نظام و اسلام ضریه بزنند.

موسوی با بیان روایت الصبر مفتاح الفرج گفت: روز قیامت که مردم می خواهند وارد بهشت شوند به آنها گفته می شود سلام علیکم بما صبرتم، نمیگویند بما صلیتم. چرا؟ چون مقاومت و صبر با ناکارآمدی مقابله می کند و الان ما جزو ده کشور اول دنیا هستیم چون این کشور برای صاحب الزمان(عج) است. در هیچ کجای دنیا شبیه این جمعیت های میلیونی در مسجد جمکران و یا در شهرها و گوشه گوشه دنیا می توانید پیدا کنید. انتظار بنی اسرائیلی باعث سلب نعمت می شود و ما را از فرج دور می کند.

وی در پایان گفت: اسلام جلو میرود اگر چه بنی امیه و بنی عباس ها جلو بیایند و انقلاب نیز جلو می رود گرچه دشمنان از درون و از بیرون تلاش کنند تا خیمه این نظام را ساقط کنند، اما کما اینکه اسلام ماند و به دست مهدی صاحب الزمان می رسد، قطار انقلاب به مقصد خواهد رسید و خدا کند ما از کسانی نباشیم که از این قطار پیاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا