اخبارخراسان رضوی

حضور طلاب جامعه المصطفی در بنیاد استان خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی، حضور طلاب جامعه المصطفی در بنیاد استان خراسان رضوی صبح امروز ۳۰ بهمن ماه همراه با بازدید و آشنایی با بخش های مختلف بنیاد استان انجام شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب مدیر بنیاد استان ضمن خوش آمد گویی به طلاب محترم از آیه ۱۰۵ سوره انبیا سخن گفت و افزود: عاقبت الامر، عباد صالح وارث زمین خواهند شد که ما در نمازهای یومیه به عباد صالح سلام می‌دهیم.

موسوی نسب در مورد جایگاه مهدویت گفت: در قرآن کریم ما، در بین اهل سنت حدود پانصد آیه داریم که تفسیر و تأویل به معارف مهدویت شده و در بین شیعه بیش‌ از سیصد آیه داریم که تفسیر به مهدویت شده است.

وی پیرامون جایگاه امام زمان و مهدویت در روایات گفت: بیشترین روایات اسلامی در رابطه با مهدویت است و شاید برای شما جالب باشه که حدود شش هزار روایت در رابطه با مهدویت و امام زمان داریم که آیت‌الله صافی گلپایگانی در کتاب منتخب الاثر بخشی از این روایات را آورده است. آیت الله ری‌شهری ده جلد کتاب دانشنامه امام مهدی را دارد و کورانی و آیت الله طبسی معجم احادیث امام مهدی در ۸ جلد را نگاشته اند.

مدیر بنیاد استان برای شناختن و شناساندن امام عصر(عج) مطالعه و دانش و بینش صحیح را امری ضروری دانست و افزود: مطالعه عمومی مهدویت با کتابهایی مثل دو جلد نگین آفرینش که مطالب عمومی مهدویت را به زبان ساده بیان کرده بعد از آن و برای آشنایی بیشتر کتاب درسنامه مهدویت در ۴ جلد از استاد سلیمیان داریم که اکثر موضوعات عمومی مهدویت را دارد.

موسوی نسب ادامه داد: در موضوعات تخصصی مثل شبهات مهدویت، کتاب پاسخ به شبهات مهدویت را داریم و کتاب دیگر که مبتلی به شما است کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ است. همچنین پورتال جامع مهدویت بسیار کاربردی و مفید برایتان خواهد بود و موارد چندزبانه نیز موجود دارد.

وی در پایان آرزوی زندگی قرآنی و مهدوی و تربیت نسلی منتظر برای طلاب جامعه المصطفی نمود و ریشه کن شدن ظلم و ظالمین جهان و مهدی یاور بودن طلاب با اعمال و رفتار نیکو همچون شیخ زکزاکی را خواستار شد.

در این جلسه همچنین خلخالی مسئول آموزش خواهران بنیاد استان، توضیحی در مورد بخش های مختلف و کمک های علمی و محتوایی بنیاد و دوره های آموزشی سخن گفت و قرار بر این شد که برای طلاب حاضر دوره معارف مهدویت برگزار خواهد شد.

همچنین هدایایی به طلاب جامعه المصطفی تقدیم شد و از نمایشگاه کتاب بازدید داشتند.

حضور طلاب جامعه المصطفی در بنیاد مهدویت استان خراسان رضوی حضور طلاب جامعه المصطفی در بنیاد مهدویت استان خراسان رضوی

حضور طلاب جامعه المصطفی در بنیاد مهدویت استان خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا