اخبارکرمان

کارگاه شیوه های انتقال مفاهیم مهدویت در حوزه علمیه خواهران کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)استان کرمان، کارگاه یکروزه با موضوع شیوه های انتقال مفاهیم مهدویت و پاسخگوئی به شبهات مهدوی مرحله دوم دوره تربیت مربی مهدویت ویژه طلاب خواهر حوزه علمیه کرمان روز پنج شنبه دوازدهم بهمن ماه با تدریس حجت الاسلام حسن محمودی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برگزار گردید.

حجت الاسلام محمودی چند شبهه مهدوی به شرح ذیل را در همین خصوص برای طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س) کرمان تشریح نمود.

. اینکه خانواده ی امام عصر(عج) در مثلث برمودا زندگی می کنند صحت دارد؟

اینکه امام زمان(عج) خانواده دارد در بین علما اختلاف است در مرحله بعد به این نکته اشاره می شود که مثلث برمودا، ساخته بعضی از دولتهاست تا در این منطقه، کارهای خاص نظامی و آزمایشات مخفیانه و… انجام دهند.

. آیا واقعیت دارد که یک زن حضرت ولی عصر(عج) را بعد از ظهور و امامت به شهادت می رساند؟

در مورد پایان زندگی حضرت به درستی نمی توان سخن گفت، روایتی که در آن سخن از شهادت حضرت به دست یک زن به میان آمده، هم ضعف سند دارد و هم اضطراب در متن و هم اینکه در متون شیعه وارد نشده است. برخی به سخن امام حسن علیه السلام که فرمود: نیست از ما ائمه مگر اینکه یا مسموم می شود یا مقتول، استناد کرده گفته اند: حضرت در نهایت به شهادت می رسد؛ ولی کیفیت آن روشن نیست. در برخی از روایات نیز سخن از رحلت آمده است. در توجیه روایت امام حسن علیه السلام گفته شده است: این روایت می تواند مربوط به زمان حاکمیت بنی امیه و بنی عباس باشد که به ائمه سخت می گرفتند. بنابراین نمی توان به روشنی در این باره اظهار نظر کرد. هنگام رحلت امام زمان(عج) بنا بر روایات، امام حسین علیه السلام رجعت کرده و حکومت عدل را رهبری می کند و تا زمانی که خداوند اراده کند زندگی انسانها ادامه می یابد و یکی از امامان پیشوایی مردم را برعهده خواهد داشت.

. با توجه به اینکه امام زمان(عج) شاهد و ناظر اعمال ماست پس تکلیف محرم و نامحرم که در دین آمده چه می شود؟ و اگر بگوییم به حضرت محرم هستند پس ازدواج ایشان با محارم خود چه حکمی دارد؟

هر نظارتی به این معنا نیست که محرم بودن در کار باشد چون نظارت در مسائل حرام و در بعضی مسائل خاص به صورت کلی است مثلا اگر خانمی بدون روسری درمقابل نامحرم ظاهرمی شود، حضرت به اصل بی حجابی آن خانم و اصل گناه علم دارد نه آن که موی سر آن خانم را هم ببیند و خود حضرت به حرام بیافتد که منافات با عصمت حجت الهی داشته باشد پس جایی برای سوال دوم باقی نمی ماند و ثانیا اصل ازدواج هم مورد اختلاف است.

کارگاه شیوه های انتقال مفاهیم مهدویت در حوزه علمیه خواهران کرمان برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا