شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی سیستان و بلوچستان برگزار شد
اولین نشست شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی سیستان و بلوچستان در سال 1404 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان, اولین نشست شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی استان سیستان و بلوچستان روز چهار شنبه بیست و نهم مرداد ماه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زاهدان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه شهرکی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان ضمن خوشامدگویی گفت: در واقع ما الان در دوره آخرالزمان به سر می بریم که دوران فتنه ها و آشوب های متعدد است و این فتنه ها هم طوری نیست که ما بتوانیم جلویش را بگیریم.
شهرکی افزود: آن چیزی که تکلیف ماست این است که به خداوند متعال متوسل شویم تا تاثیر فتنه ها بر ما کمتر شود و مسیر آن هم دست به دامن اهل بیت(ع) بخصوص امام حی و حاضر می باشد.
وی افزود: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در کنار فعالیت های سالیانه ای که دارد در دو مناسبت مهدوی برنامه های ویژه ای را با همکاری نهادهای فرهنگی و مردمی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا می کند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان عنوان داشت: یکی از آن مناسبت ها، نهم ربیع الاول خجسته سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) است که لازم می دانم از نهادهایی که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) را کمک میکنند تا برنامه های مهدوی انجام شود، تشکر کنم، بهترین نمونه همکاری همین همایش بین المللی منجی و نجات بخشی در ادیان توحیدی می باشد که در اوایل سال برگزار شد.
در ادامه حجت الاسلام میربهاءالدین معاون فرهنگ و آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان برنامه های پیشنهادی نهم ربیع الاول نهادهای فرهنگی را قرائت کرد.
سپس هر کدام از مسئولین دستگاه های فرهنگی و اجرایی، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد برنامه ها را بیان نمودند.
در پایان حجت الاسلام رمضانی جانشین نماینده ولی فقیه در شورای سیاست گذاری و پشتیبانی فعالیتهای مهدوی و امام جمعه موقت زاهدان گفت: مسئله مهدویت یکی از مسائل بسیار مهم جهان بشریت است یعنی نه تنها باید بگوییم از مجموعه مسائل اتباع اهل البیت(ع) است نه از مسائل مهم جان بشریت است.
وی افزود: آنچه که امروز در غرب آسیا می بینیم به نظر می رسد کپی برداری از فرهنگ اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام رمضانی افزود: در آمریکا تقریبا پنجاه میلیون مسیحی صهیونیست داریم، مسیحی صهیونیستی که قائل به دوره آخرالزمانی می باشند، تقریبا از قرن شانزدهم به بعد از زمان کشیشی به نام مارتین لوتر که به روی کار آمد که در واقع یک نوع یهودی الاصل هم بوده است دوره آخرالزمانی شدت گرفت.
مدیر حوزه های علمیه استان گفت: جمع قابل توجهی از سیاستمداران آمریکایی به دوره آخرالزمانی معتقدند و آن چیزی که ما اعتقاد داریم و می گوییم در دوره آخرالزمان حضرت حجت(عج) تشریف می آورد، آنها می گویند حضرت مسیح می آید، می گویند منجی عالم بشریت حضرت مسیح است.
امام جمعه موقت زاهدان بیان داشت: تا قرن شانزدهم مسیحیت اصلا برای یهودیت تره خرد نمی کرد که هیچآنها را آدم حساب نمی کردند، مارتین یک آشتی بین مسیحیت و یهودیت برقرار کرد و به مسیحیت ثابت کرد که اگر می خواهند حضرت حجت بیاید باید یهودیت قدرت بگیرد، توسط یهودیت باید این اتفاق بیفتد، می گویند یهود و صهیونیست زمینه ساز ظهور حضرت مسیح است و این زمینه را فراهم می کند.
حجت الاسلام رمضانی افزود: در منطقه آسیا و غرب آسیا در همین فلسطین ما باید بگوئیم شامات در واقع اینها به حکومت می رسند و نهایتاً با ظهور حضرت مسیح یک عده از بین می روند یک عده تسلیم حضرت مسیح می شوند یک عده پراکنده می شوند و معلوم نیست چی می شوند، بر اساس همین عقاید ترویج داده می شوند و همین عقاید را سیاستمداران هم پذیرفتند و بر اساس همین عقاید برنامه ریزی می کنند و جمهوری اسلامی ایران رو بزرگترین مانع در این زمینه می دانند و می گویند اگر بخواد این اتفاق بیفتد باید این مانع از بین برود.
وی افزود: همان طوری که ما اینها را بزرگترین مانع می دانیم آنها ما را بزرگترین مانع می دانند لذا تلاش می کنند. در واقع مشکل ما الان این یهودیت و مسیحیت نیست اینها نمی توانند خیلی برایمان مانع بشوند. مشکل ما در درون خود ماست، در درون جامعه اسلامی است که این عقیده باطل آنها را می پذیریم و کار آنها را پیش می بریم.
امام جمعه موقت زاهدان اظهار داشت: ما در درون جامعه خودمان یک سری افراد داریم که متأسفانه تعداد کمی هم نیست. افرادی که به نوعی هنرمندانه این عقاید باطل را ترویج می دهند و مورد پذیرش یک بخش قابل توجهی از جامعه قرار می دهند، ما حقایق حق خودمان را حتی درست هم نمی توانیم تبیین کنیم.
رمضانی افزود: یک مانع دیگری که داریم این است که یک بخشی از انجمن حجتیه در کشور ماست، آنها بحث مهدویت را به جدیت پیگیری می کنند اما نه با آن روش اصیلی که از طریق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای ما وارد شده است یعنی به این شکلی که ما قائل هستیم که باید مسئله مهدویت ترویج پیدا کند و همه با این مکتب آشنا شوند آنها به این شکل قائل نیستند.