اخبارایلام

امام جمعه ایلام از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز سه شنبه اول آبان ماه از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان بازدید کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ابتدای این بازدید از غرفه‌های کتاب و فروشگاه محصولات فرهنگی این بنیاد دیدار کرد و ضمن تشکر و تقدیر از کارکنان این بنیاد، ظرفیت ایجاد شده و عرضه کتب تخصصی مهدویت را فرصتی برای ترویج معارف مهدوی در استان دانست.

امام جمعه ایلام افزود: در بحث مهدویت و نماز در ادارات کارهای مثبت و خوبی انجام پذیرفته است. اما این امر در مساجد نیز باید پیگیری شود که نیازمند یک حرکت جهادی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بخشی از ظهور به دست خود مردم است. ما به عنوان مسلمان و شیعه وظیفه داریم که مقدمات ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنیم. مردم نقش خود را دارند و تعیین می‌کنند که تعجیل در ظهور باشد و یا تأخیر. زمانی که جامعه انسانی به این بلوغ برسد که پذیرای مصلح جهانی باشد طبیعتاً تعجیل در ظهور اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام کریمی تبار اشاره کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که یک اسلام غلط را به جامعه جهانی نشان دهند. آن‌ها اسلام را با انحرافاتی همچون داعش معرفی می‌کنند در حالی که اینطور نیست. لذا باید تلاش کنیم که این فرهنگ مهدویت فراگیر شود و از انحرافات جلوگیری کند.

امام جمعه ایلام برپایی موکب بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان در ایام اربعین را یک حرکت مفید و خوب دانست و عنوان کرد: ما در چندسال اخیر تلاش کردیم نشان دهیم که حرکت اربعین، یک حرکت فرهنگی است. خداراشکر در اربعین امسال نهادهای فرهنگی بسیار پررنگ ظاهر شدند و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان نیز توانست در این ایام از ظرفیت اربعین برای نشر معارف مهدوی استفاده کند. این حرکت باید ادامه دار باشد و در اربعین سال آینده موکب و نمایشگاه‌هایی با موضوع مهدویت باید پیش‌بینی شود.

فیض اله رضایتی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان ایلام در پایان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد، آمادگی بنیاد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی محتلف با همکاری هرکدام از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا