اخبار

اقامه نماز در مواکب یکی از مسائل مهم در سفر فرهنگی اربعین محسوب می شود

به گزارش روابط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در گفتگو با خبرنگار مدیریت روابط عمومی، با اشاره به اینکه اقامه نماز در مواکب یکی از مسائل مهم در سفر فرهنگی اربعین محسوب می شود که مورد توجه است، گفت: اساس این حرکت بر پایه نماز و معنویت استوار است.

وی با اشاره به حضور مربیان و مبلغان برای تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سفر اربعین گفت: در همین راستا نشست هایی برگزار و مقرر شده است که از ظرفیت مبلغان اعزامی برای توجه به اقامه نماز در سفر اربعین استفاده شود.

احمدی با یادآوری اینکه از ائمه جمعه سراسر کشور انتظار می رود در خطبه های نماز جمعه نسبت به تبیین و اهمیت توجه به نماز و معنویت در سفر اربعین اقدام کنند، گفت: با توجه به شعار اربعین امسال که «کربلا، طریق الاقصی» نامگذاری شده است از این فرصت برای تبیین وقایع غزه و فلسطین استفاده خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین وزارت کشور با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری هر سال در سخنرانی های خود در آستانه این ایام به موضوع اربعین اشاره و سفارشاتی دارند، گفت: ایشان همواره به اربعین سال ۶۱ و حماسه آفرینی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز اشاره دارند از اینرو ما هم باید در سفر اربعین توجه به شخصیت این دو بزرگوار و تبیین جایگاه ایشان در ماندگاری نهضت عاشورا بپردازیم و از ظرفیت منابر نماز جمعه برای این مهم استفاده شود.

وی به موضوع مهدویت و جایگاه این موضوع در اربعین اشاره کرد و گفت: اساس اربعین حول امام معصوم سید الشهدا(ع) است ولی باید این حرکت روبه آینده و حضرت صاحب عصر(عج) باشد و از فرصت برای ایجاد ارتباط بین مردم و امام زمان(عج) استفاده کنیم.

احمدی اضافه کرد: سیاست ما در کمیته فرهنگی این است که مردم احساس ارتباط با امام زمان(عج) داشته باشند ولی نباید فقط به دعا کردن اکتفا کنند باید فرهنگ ارتباط امیدآفرین مردم با امام ناظر و راهبر جهان را جایگزین فرهنگ دعا کرد؛ مردم باید احساس کنند امام زمان(عج) با آنان در ارتباط و ناظر بر اعمالشان است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین وزارت کشور ادامه داد: در همین راستا جلساتی با بنیاد مهدویت کشور برگزار شده و برپایی غرفه مهدویت و اقدامات مرتبط با مهدویت در مواکب مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا