اخبارمرکزی

جلسه شورای هماهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مرکزی، جلسه شورای هماهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان مرکزی روز چهارشنبه بیستم تیرماه در محل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین متوسل آرانی مدیرعامل بنیاد مرکز، اعضای شورای سیاستگذاری و پشتیبانی، مدیر دفاتر شهرستانی بنیاد، فعالین مهدوی و اساتید مهدویت استان برگزار شد.

  • فعالیت های مهدوی استان

ابتدای جلسه مشایخی مدیر بنیاد استان مرکزی به تشریح فعالیت های مهدوی استان و ارتباطاتی که با دستگاه های اجرائی برای حمایت مادی و معنوی از بنیاد و شهرستان ها برای گسترش دفاتر شهرستانی داشته پرداخت. وی ضمن اشاره به مفهوم اشاعه فرهنگ، محل جدید دفتر بنیاد استان و چگونگی راه اندازی آن مکان را عنوان و دعا کرد که ان شاالله مجتمع فرهنگی هنری آفتاب محل اشاعه نور باشد.

مدیر بنیاد استان مرکزی افزود: بهره گیری از هنر از راهبردهای بنیاد مرکز می باشد که در این راستا جشنواره هنری مهدویت در دستور کار است. هم چنین همایش حسین بن روح نوبختی از نواب اربعه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال پیگیری است.

بخش دیگر سخنان وی به گزارش فعالیت اساتید در ادارات استان، دانشگاه های فرهنگیان، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج مفاهیم مهدوی اشاره داشت و در باب برگزاری دوره تربیت مربی در استان توضیحاتی را بیان نمود.

سپس هر یک از شرکت کنندگان با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های مهدوی حوزه مسئولیتشان مواردی را در حضور مدیرعامل بنیاد مرکز مطرح کردند.

هم چنین عبداللهی امام جمعه موقت اراک ضمن بیان نمونه فرقه های موجود در شهرستان ها اظهار داشت: باید برای استان پرونده ویژه ای برای بهائیت، فرقه های انحرافی، انجمن انحرافی حجتیه و مقابله با آنها باز کنیم.

  • تفکر مهدوی قابلیت گسترش جهانی

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین متوسل آرانی مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با تشکر از زحماتی که هر یک از اساتید و فعالین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان به صورت افتخاری برای ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت متحمل می شوند، اظهار داشت: خداوند در قرآن سه نوع وعده داده است… ۱) وعده ای که در صدر اسلام داده شده مانند غلبه مسلمانان بر مشرکین که محقق شد. ۲) وعده ای که در قیامت محقق می شود مانند آنکه جایگاه مومنین و مجاهدین بهشت است. ۳) وعده ای که در آیه ۵۵ سوره نور داده و هنوز در دنیا محقق نشده است. اسلام بر همه جهان حاکم می شود و بر  همه ادیان همراه با امنیت جهانی و شکست کفر و… غلبه می کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ادامه داد: نگاه ما مسلمانان، نگاه روشنی به آینده است و وعده سوم برای تحقق سه چیز نیاز دارد. در ابتدا قانون جهانی برای حکومت جهانی که قرآن است و آن را داریم. دوم رهبر جهانی برای حکومت جهانی که ذخیره شده است. سوم آمادگی جهانی و منتظر حکومت جهانی. با روشنگری، تبیین و شیوه‌ای که خداوند مشخص کرده است باید برای مردم تبیین شود تا سطح آمادگی برای آنها مهیا گردد.

وی افزود: اما چگونه می‌توان این تفکر را جهانی کرد؟ مثل اربعین که یک تفکر شیعی است… اربعین توانسته حرکتی را ایجاد کند که یک جمعیت ۲۰ میلیونی برای اربعین بیایند. نام امام حسین(ع) را در جهان شناخته شده نماید. تفکر مهدوی تفکری است که قابلیت گسترش جهانی را دارد مثل هیهات من الذله… مردم دنیا شناخته اند که شیعه یعنی کسی که زیر بار ظلم نمی‌رود. یکی از آرمان‌های فرهنگ انتظار، ظلم ستیزیست و ما باید این تفکر را جهانی کنیم.

مدیرعامل بنیاد مرکز همچنین به همایش دو روزه در عراق اشاره کرد و گفت: یکی از تصمیمات این همایش این بود که پرچم لبیک یا مهدی کنار پرچم لبیک یا حسین در پیاده‌روی اربعین و در موکب‌ها دیده شود. تفکر ما محدود به ایران و شیعه نیست تفکر مهدوی تفکر اعتقاد به کسی است که قرار است برای جهان بیاید. دشمن کاری کرده است که این آمادگی خود به خود در حال رشد است و نسل جوان دانشگاهی علیه خود غرب شده است.

  • مهدویت پژوهی

سپس مخلص‌الائمه استاندار مرکزی آینده نگری و آینده پژوهی را در کنار مباحث راهبردی ضروری دانست و اشاره نمود: در کنار ۱۱ نوع آینده ای که برمی‌شماریم از جمله آینده تصور شده، آینده قابل پذیرش، آینده قابل برنامه‌ریزی، آینده شگفتی ساز و… آینده محتوم در آینده پژوهی اسلامی نیز دیده می‌شود. مهدویت و مهدویت پژوهی از زندگی مردم جداست و در دستگاه‌های فرهنگی و میدانی در خدمت این فرهنگ باید باشیم.

استاندار در ادامه به ایجاد مرکز اصحاب هنر و رسانه(ماهور) و پارک علم و فناوری استان از دستاوردهای مجموعه استانداری در سال‌های اخیر اشاره نمود که در حوزه فرهنگ و آموزش دیده شده است.

در پایان این مراسم ضمن تشکر از حاضرین، اساتید حاضر لوح سپاس مدیرعامل بنیاد را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا