اخبار

گردهمایی مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

در اعیاد اسلامی توجه ها همه خدایی است و امیدواریم به واسطه این اعیاد اسلامی انتخابات پیشرو با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت الاسلام والمسلمین محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گردهمایی مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) که به مدت دو روز در جمکران برگزار می شود، با تبریک عید سعید غدیر به سخنانی از استاد قرائتی در خصوص اعیاد اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان اعیاد در کشورهای مختلف با اعیاد اسلامی متفاوت است. در اعیاد آنان به عیش و نوش و خوشگذارنی سپری می شود ولی اعیاد اسلامی وظیفه بر غریزه غلبه می کند و رسیدگی به نیازمندان و فقرا مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در عید قربان بسته های گوشت و در عید فطر زکات جمع آوری و در بین نیازمندان و مستمندان توزیع می شود و در عید غدیر هم به موضوع احسان اطعام تاکید ویژه شده است بنابراین در اعیاد اسلامی، مسلمانان بر غرایز خود غلبه کرده و دستگیری از نیازمندان را مورد توجه قرار می دهند. از اینرو رسیدگی به فقرا و نیازمندان نشانه اعیاد اسلامی است.

حجت الاسلام متوسل با اشاره به اینکه بر طبق آیات و احادیث، روزی که در آن از خدا نافرمانی نشود آن روز عید است، خاطرنشان کرد: در اعیاد اسلامی توجه ها همه خدایی است و امیدواریم به واسطه این اعیاد اسلامی انتخابات پیشرو با شکوه هرچه بیشتر برگزار و فردی به ریاست جمهوری انتخاب شود که راه شهید رئیسی و شهدای خدمت را ادامه دهد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با تحلیل حوادث مربوط به ۹ ماه اخیر در غزه و فلسطین یادآور شد: بعد از این جنگ تحولات بسیاری در اذهان عمومی ایجاد شد؛ پیش از این وقایع بسیاری از مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی گمان می کردند این دولت ها برای تامین امنیت مردم ایجاد شدند ولی این وقایع نشان داد که آنان برای تامین منافع خود تلاش می کنند و همین موجب شد تا مردم شعارهایی علیه سیاست کشورهای خود سر داده و آنان را محکوم کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام سرمایه ای که غرب بعد از جنگ جهانی با سر دادن شعارهای حقوق بشر و حمایت از لیبرالیسم و دموکراسی سر می داد با این وقایع برای همگان فاش شد، گفت: از اینرو عملیات طوفان الاقصی نه تنها در غزه بلکه در دنیا طوفان به پا کرد.

حجت الاسلام متوسل ادامه داد: مردم دنیا امروز به خوبی می دانند از دست بشریت کاری برای تامین امنیت بر نمی آید و اگر هم امنیتی است تنها برای تامین منافع استکبارگران جهان است از اینرو فرصت مناسبی برای طرح مباحث مهدویت که نگاه جهانی برای نجات بشریت از دست زورگویان دارد، است.

وی با اشاره به اینکه امروز تفکر مهدویت به عنوان تفکر نجات بخش در برابر تفکر لیبرالیسم حاکم است، افزود: امروز نگاه ها به جمهوری اسلامی به عنوان تنها کشور حامی مردم غزه و فلسطین در برای جنایات رژیم اسرائیل است. تفکر ایران به عنوان یک تفکر شیعی در برابر این جنایات فریاد می زند در حالی که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی سکوت کرده اند و همین موضوع موجب شده تا از تفکر شیعی برای ایجاد بستری برای نهادینه شدن تفکر مهدویت بهره برد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجموعه بنیاد یک مجموعه با نیرو و امکانات اندک است، گفت: به جهت اقدامات و برنامه های ماندگار بنیاد، مورد توجه نظام و مسئولان قرار گرفته ایم و برای حفظ این اعتماد بایستی فعالیت های خود را با برنامه ریزی انجام داده و از جایگاه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) صیانت کنیم.

به گفته وی، همه ساله دفترچه ای از اقدامات سالانه در اختیار بنیادهای استان قرار می گیرد که چهار هدف اساسی در آن دنبال می شود. لازم است تا بنیادهای استانی براساس این برنامه ها به اهداف تعیین شده بنیاد جامع عمل بپوشانند.

حجت الاسلام متوسل به سی و پنج برنامه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و واحد خواهران در این دفترچه اشاره کرد و گفت: ترویج و تعمیق باورهای مهدوی برای اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل نو یکی از اهداف بنیاد در سال جاری است که هفت راهبرد برای آن پیش بینی شده است.

وی دومین هدف بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) را تبیین مهدویت و ولایت فقیه با سه راهبرد عنوان کرد و گفت: متاسفانه به این مهم به اندازه کافی پرداخته نشده است. به عنوان شیعه اطاعت از ولی فقیه در کنار اطاعت از مهدویت واجب است و سومین هدف نیز صیانت از باور مهدویت با سه راهبرد است و برای مقابله با افکار انحرافی در موضوع مهدویت برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، جلب مشارکت های نهادها و دستگاه ها در امورات مربوط به مهدویت با چهار راهبرد را از دیگر اهداف بنیاد خواند و گفت: در بخش های بعدی دفترچه برنامه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و واحد خواهران به تفکیک بیان شده است.

در ادامه برنامه حجت الاسلام نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد برنامه های فرهنگی و آموزشی بنیاد را تبیین کرد. همچنین مدیران بنیاد استان ها به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه های سال ۱۴۰۳ پرداختند.

در پایان جلسه در روز اول از پایگاه اطلاع رسانی مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی موعود(عج) در حضور مدیران بنیاد استان ها رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا