اخبارقم

همکاری بنیاد استان قم با روحانیون طرح امین مدارس آموزش و پرورش قم

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم، جلسه حجت الاسلام شهیدی مدیر بنیاد استان قم و حجت الاسلام نیشابوری مسئول هماهنگی روحانیون طرح امین در مدارس آموزش و پرورش قم در تاریخ ششم خرداد ماه برگزارشد.

دراین جلسه حجت الاسلام نیشابوری از ظرفیت عظیم مهدویت برای مقابله با آسیب های اجتماعی و حضور روحانیون طرح امین درمدارس و آموزش صحبت کرد.
وی گفت: با همکاری بنیاد در زمینه آموزش و نشر معارف مهدوی به روحانیون طرح امین در سال قبل اتفاقات خوبی رقم خورد و در سال جدید همکاری در قالب برنامه های جدیدتری از جمله کارگروه ادامه خواهد داشت.

نیشابوری در ادامه نکاتی در رابطه با راه های مقابله با تهدیدات فضای مجازی برای دانش آموزان بیان کرد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و آموزش نوجوانان در مورد مخاطرات و فواید فضای مجازی حیاتی است، والدین و معلمان باید نوجوانان را آگاه کنند تا آنها با اطلاعات بیشتری وارد این فضا شوند و برقراری محدودیت‌ها تعیین ساعات معین برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و ایجاد یک برنامه روزانه متعادل می‌تواند به کنترل بهتر و استفاده سالم‌تر از فضای مجازی کمک کند. استفاده از نرم‌افزارهای کنترلی مانند مدیریت زمان مصرف و یا فیلترینگ محتوا می‌تواند به والدین در نظارت بر فعالیت‌های نوجوانان در فضای مجازی کمک کند و بحران پذیری‌های اینترنتی آموزش نوجوانان در مورد ویروس‌ها، هک و بحران‌پذیری‌های اینترنتی می‌تواند آنها را از خطرات احتمالی محافظت کند.

وی ادامه داد: اولیاء مدرسه می‌توانند با تقویت پیوند عاطفی و روانی مدرسه و دانش‌آموزان، شناسایی عوامل و فضاهای مخاطره‌ آمیز دانش‌آموزان در مدرسه و پیرامون و توانمندسازی دانش‌آموزانی که در معرض خطر هستند زمینه نشاط و شادابی در مدرسه را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

درپایان مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم اظهار داشت: امیداوریم بتوانیم از ظرفیتهای این مجموعه و راهکارهایی گفته شده، استفاده نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا