اخبارکرمانشاه

گسترش معارف مهدویت در کرمانشاه؛ از دوره‌های آموزشی تا مقابله با آسیب‌ها

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان کرمانشاه از برگزاری گسترده‌ترین دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی معارف مهدویت برای اقشار مختلف جامعه در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین اشک‌تلخ مدیر بنیاد استان در نشست «اجتماع فعالان مهدوی» استان کرمانشاه، به تشریح مأموریت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی این بنیاد پرداخت و اعلام کرد که گسترده‌ترین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی معارف مهدویت در میان اقشار متنوعی از جمله دانشجویان، معلمان و نیروهای مسلح در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین مأموریت بنیاد را گسترش معارف عمیق مهدویت، ترویج سبک زندگی مهدوی به عنوان الگوی تمدن اسلامی پیش از ظهور و مقابله با آسیب‌های مرتبط با این حوزه، به‌ویژه مقابله با تفکر انحرافی «انجمن حجتیه» عنوان کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه، برنامه‌های آموزشی بنیاد را بر اساس گروه‌های هدف مختلف به شرح زیر بیان کرد:

  • برگزاری دوره‌های «یاوران موعود» برای اساتید و دانشجویان

  • تشکیل کانون‌های مهدویت در تمامی دانشگاه‌های استان

  • برگزاری دوره‌های «یاوران موعود» ویژه معلمان، دانش‌آموزان و کارکنان

  • دوره‌های مهدویت ضمن خدمت برای کارکنان ادارات با ارائه گواهی معتبر

  • برگزاری دوره‌های مهدویت ویژه نیروهای مسلح

  • دوره‌های تخصصی برای طلاب، جامعه هیئت‌ها و مداحان

  • تربیت مربی مهدویت کودک و نوجوان

  • کارگاه‌های کوتاه‌مدت آموزشی معارف مهدویت در مساجد، هیئات، دانشگاه‌ها و مدارس

  • مدیریت جشن‌های بزرگ نیمه شعبان و ۹ ربیع‌الاول (آغاز امامت حضرت مهدی(عج))

  • راهبری برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی و دعای ندبه در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها

  • برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی مهدوی در اماکن مختلف

  • هماهنگی اردوهای مهدوی برای اقشار مختلف

  • اعزام اردوها به مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با تخفیف ویژه برای معرفی‌شدگان از سوی بنیاد استان

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) استان کرمانشاه با این برنامه‌ریزی گسترده در پی نهادینه‌سازی ساختاریافته مفاهیم مهدویت در تمامی اقشار جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا